kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
پایان کار تکواندوکاران ایران در منچستر بدون طلا

سرنوشت 2 سهمیه ایران به مکزیک کشید

تیم ملی تکواندو ایران با کسب چهار مدال به کار خود در گرندپری منچستر پایان داد.


مرحله سوم مسابقات گرندپری در سال 2015، به مدت سه روز با حضور 227 تکواندوکار از 56 کشور در شهر منچستر انگلیس برگزار شد. در این مسابقات به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه المپیک ریو تعلق گرفت.
تیم ایران در این رقابت‌ها با هفت تکواندو کار در بخش مردان و دو تکواندو کار در بخش زنان شرکت کرد. در بخش مردان ملی پوشان ایران در وزن 58- کیلوگرم فرزان عاشورزاده (مدال برنز )، در وزن 68- کیلوگرم ابوالفضل یعقوبی (مدال نقره)،در وزن 80- کیلوگرم ایران مهدی خدابخشی (مدال برنز) و دروزن 80+ کیلوگرم امید عمیدی(مدال برنز ) به چهار مدال دست یافتند.
از تیم ایران فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی هم اکنون در جایگاه نخست رنکینگ المپیکی اوزان اول و سوم قرار دارند که سهمیه خود را برای بازیهای ریو 2016 قطعی کرده‌اند. بهنام اسبقی و سجاد مردانی نیز در جایگاه هفتم رنکینگ اوزان دوم و چهارم هستند و در این دو ماه باقی مانده به دنبال کسب امتیازات لازم برای ملحق شدن به جمع 6 تکواندوکار برتر هستند.مرحله فینال گرندپری آذر ماه به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود و تکلیف دو سهمیه دیگر ایران در این رقابت‌ها مشخص می‌شود. البته تکواندوکاران ایران دو تورنمنت دیگر قزاقستان و کرواسی را جهت کسب امتیاز قبل از اعزام به فینال گرند پری پیش رو خواهند داشت.در فینال گرندپری به دارندگان مدال طلا 80 امتیاز، نقره 48 امتیاز و برنز 28.8 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی در راستای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت. در پایان این رقابتها فدراسیون جهانی نفرات اول تا ششم رنکینگ المپیکی را معرفی خواهد کرد که این نفرات جواز حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 را بدست می‌آورند.
در گرندپری منچستر در بخش زنان کیمیا علیزاده و شکرانه ایزدی دو نماینده ایران بودند. علیزاده که با شکست قهرمان المپیک لندن اولین مدال ایران را با طلا در گرندپری روسیه رقم زد، در گرندپری منچستر به این حریف انگلیسی نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال بازماند. ایزدی هم در مبارزه اول خود متحمل شکست شد و وداع زود هنگامی با رقابت‌ها داشت.اکرم خدابنده نیز به دلیل شکستگی انگشت دستش در گرند پری ترکیه، حضور در مرحله سوم گرند پری را از دست داد. بانوان تکواندو کار که پیش از این شانس خود را برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ از دست داده‌اند باید در فروردین ماه سال آینده برای کسب دو سهمیه به مصاف رقبای آسیایی خود بروند.