kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
معاون امور بین‌الملل هلال احمر:

محموله دارویی و پزشکی ایران به یمن رسید

معاون اموربین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر از تحویل محموله107 تُنی دارو و لوازم پزشکی هلال احمر ایران به یمن خبر داد.


محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی با اشاره به اینکه محموله دارویی ارسالی جمعیت هلال احمر ایران در بندر الحدیده تحویل داده شده است، به تسنیم گفت: به‌دنبال ارسال 107 تُن اقلام دارویی و لوازم مصرفی پزشکی جمعیت هلال احمر ایران برای مردم مظلوم یمن که به‌صورت دریایی از طریق مرکز لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مستقر در بندر صلاله عمان صورت گرفت، دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کشور یمن با ارسال نامه‌ای ضمن تشکر از جمعیت هلال‌احمر، وصول محموله دارویی و تجهیزات پزشکی به بندر الحدیده را اعلام کرده است.
وی افزود: همچنین جمعیت هلال‌احمر و وزارت کشور یمن مراتب تشکر و قدردانی صمیمانه خود را از جمعیت هلال‌ احمر ایران اظهار داشتند.به‌گفته محمدی عراقی، اقلام دارویی و تجهیزات ارسالی در مناطقی که بیشترین آسیب‌ها را دیدند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
امکان پرداخت تلفنی کمک‌های نقدی خیرین به هلال احمر
همزمان با ایام عزاداری ماه محرم، پرداخت کمک‌های نقدی و نذورات خیرین و نیکوکاران به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای حمایت از نیازمندان به‌ ویژه بیماران از طریق تلفن همراه ممکن شد.
به گزارش مهر، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با راه اندازی این سامانه، گامی بلند، روزآمد و با تاثیرگذاری فوق العاده در گستره کل کشور برای جذب مشارکت‌های مردمی از طریق مجموعه مشترکین شبکه تلفن همراه برداشته شده است.فرح‌ناز رافع افزود: کد کوتاه #۵۱۵۱*۷۳۳* برای این سرویس در نظر گرفته شده که مشترکین تمامی اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با مشخص کردن رقم مورد‌نظر خود برای مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکارانه جمعیت هلال احمر، کمک‌های خود را به این سازمان اهدا کنند.
همچنین شماره حساب ۴۲/۱۵۰۰۰۰۰۰ سازمان داوطلبان نزد بانک ملت، برای دریافت کمک‌های مردمی در جهت مشارکت در طرح ملی پنجره‌های امید برای حمایت از سلامت و زندگی بیماران محروم، خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست و زندانیان نیازمند مفتوح است.