kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

ناوگروه صلح و دوستی ایران عازم روسیه شد

ناوگروه صلح و دوستی ایران از ناوگان شمال منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش کشورمان در بندرانزلی، دیروز عازم روسیه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است. تیر ماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستاراخان روسیه سفر کرده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال‌های 86، 93 و مرداد ماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام می‌شود.
ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه و آذربایجان در این مراسم گفت: پیش‌بینی می‌شود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.
وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.
وی افزود: این سفر به دعوت همتایان روس و کشور آذربایجان صورت می‌گیرد که یگان‌های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشک‌انداز پیکان و جوشن و بیش از 200 نفر از پرسنل نیروی دریایی هستند.ناخدا یکم عرشه و ستاد باقری تاکید کرد: قسمتی از اهداف این سفر انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به جوان و آزمونی برای بهره‌برداری از تجهیزات در شرایط نامساعد دریاست.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در استان گیلان واقع شده است.