kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
صفار هرندی:

امروز برخی نسبت‌های نچسبی به خط امام(ره) می‌دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی گفتارهایی که امروز به خط امام خمینی(ره) نسبت می‌دهند جای تعجب دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسین صفار هرندی دیروز در نشست «کدام خط امام، امام خمینی به کدام تفسیر» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان برگزار شده بود، افزود: امروز شاهد نسبت‌هایی نچسب به خط امام خمینی(ره) وسیره آن بزرگوار هستیم.
وی تصریح کرد: عده‌ای این شبهه را مطرح می‌کنند که ممکن است امام مطالبی را در خلوت بیان کرده که صوت و تصویر آن وجود ندارد؛ پاسخ به این شبهه این گونه است که چنانچه آن حرف به اندازه‌ای مهم بوده که امروز از زبان عده‌ای در جامعه مطرح می‌شود قطعا از جانب شخصیتی چون امام راحل فقط در خلوت بیان نمی‌شد و حتما در انظار عموم بیان می‌کردند.
وی افزود: امروز از برخی گفتارها و نسبت‌هایی که به خط امام راحل نسبت می‌دهند تعجب می‌کنم، چرا که امام راحل سعی داشتند که جزئی‌ترین مسائل را مطرح کنند و به طور کامل این مسائل در صحیفه امام آورده شده است. وقتی که گفتارها، رفتارها و حتی تقریرهای ایشان را در زمان حیات‌شان بررسی می‌کنیم هیچ تطابق و تناسبی با برخی از سخنان که از سوی عده‌ای به خط امام نسبت داده می‌شود مشاهده نمی‌کنیم.
صفارهرندی تبیین کرد: نمونه بارز این مطلب بیان موافقت امام خمینی با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» در اواخر عمر پربرکتشان از سوی برخی از افراد فعلی است که نه تنها با سیره امام راحل مطابقت ندارد بلکه در جبهه مقابل تاکیدات و مواضع صریح ضداستکباری و ضدآمریکایی حضرت امام راحل در اواخر عمر ایشان است.
وی تاکید کرد: مواضع ضدآمریکایی و ضداستکباری در جای‌جای زندگی حضرت امام راحل مشهود و مشخص است.
وی یادآور شد: خط امام را باید مبتنی بر یک‌سری مبانی تحلیل کرد؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب سه پایه اصلی خط امام راحل عقلانیت، معنویت و عدالت است، امام به معنای واقعی کلمه انسان معنوی‌گرا بود.
وی با بیان اینکه با بررسی شخصیت‌ امام راحل به خوبی معنویت را در زندگی امام راحل مشاهده می‌کنید و بیان این مطلب که به عنوان مثال در سال‌های آتی بیان شود، امام راحل تعلقی به معنویت و دیانت نداشت، یک مطلب مضحکانه است. امام راحل یک عارف بود ولی عرفان امام از این نوع عرفان‌های آب دوغ خیاری امروزی نبود، معنویت امام با عقلانیت گره‌ خورده بود و برخلاف برخی از گفتارهای امروزی که سعی دارد بیان دارد عقل و دین و عقل بندگی با یکدیگر قابل جمع شدن نیست امام جمع آنها را تاکید می‌کرد.
صفارهرندی اضافه کرد: امروز کسانی هستند که به سمت معنوی‌گرایی محض رفته و عقل را منکر می‌شوند و در جبهه مخالف همچنین کسانی هستند که به سمت عقل‌گرایی محض و منکر شدن معنویت پیش‌رفته رفته‌اند و امام راحل بر هر دو جبهه خط بطلان می‌کشید.
وی بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی افراد به راحتی منافع ملی را به جهان غرب می‌بخشند و این در حالی است که آن‌ها حتی حاضر نیستند یک جفت‌ کفش خود را به این راحتی دست دزد بسپارند.
امروز همین عده درصدد هستند که بگویند استقلال یک مفهوم کهنه و قرن نوزده‌ای است. استعمار فرانو در شرایط امروز بسیار خطرناک‌تر از استعمار کهنه است. چرا که پیچیدگی استعمار فرانو در این است که با دست خود به کسی رای می‌دهیم که راه نفوذ دشمن را باز می‌کند و زمینه استعمار را فراهم می‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دوست و دشمن به افزایش قدرت ایران در منطقه اعتراف دارد، گفت: عقلانیت صحیح حکم می‌کند در مقابل فشار ایستادگی کرد و این همان عقلانیتی است که امام راحل به ما آموخت که چنانچه خواستار راحتی جان هستید باید قوی شوید.