kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
گزارش خبری کیهان

استقبال گسترده رسانه‌های ضد انقلاب از اتهام کاسب تحریم به منتقدان

اظهارات رئیس جمهوری در خصوص کاسب تحریم خواندن منتقدان به مذاق رسانه های معاند و ضد انقلاب خوش آمد به نحوی که همه سایت های مذکور در اقدامی هماهنگ به انعکاس و بزرگنمایی سخنان روحانی پرداختند.

سرویس سیاسی-

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جمع مردم مازندران با رد برخی سخنان درباره انگیزه دولت از مذاکرات هسته‌ای گفت: از مردم می‌خواهم برخی سخنان را نشنیده بگیرند تا در فرصت‌های بعدی و به موقع جواب مفصل و کامل به آنها بدهم. چه کسی است که از افتخار و غرور ملت و از رفع تحریم‌ها ناراحت است؟ والله بدانید که با رفع تحریم‌ها شما نیز منتفع خواهید شد و نیازی نیست که نگران باشید. مطمئن باشید که دکان شما نیز کساد نخواهد شد و اساسا رفع تحریم‌ها کاسبی هیچ فردی را کساد نخواهد کرد.
البته این سخنان برای منتقدان توافق تازگی ندارد و نخستین بار نیست که روحانی منتقدان توافق با این گونه القاب و عناوین مزین می کند چرا که مدتهاست دولتمردان به جای پاســخ منطقی به پرسشهای فنی، منتقدان را با عناوینی مانند بیسواد، کاسب تحریم، بی‌شناسنامه و... مینوازند.
بعد از اینکه رئیس جمهوری این اظهارات را در خصوص منتقدان بیان کردند سایت های فارسی زبان ضد انقلاب با ذوق زدگی هر چه تمام به انعکاس این سخنان پرداخته و آن را گام نخست شکاف در نظام قلمداد کردند!
سایت خودنویس سخنان روحانی را با تیتر «دکان شما کساد نمی شود» منتشر کرد و آورد که «رئیس جمهوری ایران با اشاره به مخالفان برجام، گفت که آنها نیز سهمی از رفع تحریم‌ها خواهند برد: «شما بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن داده شود من در فرصت‌های بعدی برای مردم در این زمینه توضیح می‌دهم چه کسی است که از افتخارات ملت و غرور ملت و رفع تحریم‌ها ناراحت است والله شما هم ضرر نمی‌کنید. ناراحت نباشید بعداز تحریم شما هم منفعت خواهید برد و دکان شما کساد نمی‌‌شود ناراحت نباشید».
این سایت همچنین ادامه داد که «روحانی در سخنرانی خود که چند ماه پیش از انتخابات مجلس برگزار می‌شود، مژده داد که در ماه‌های بعد، مردم شاهد «رشد و رونق اقتصادی» خواهند بود: «این ملت در برابر تحریم ها با رشادت ایستاده است در ماه‌های آینده با رفع تحریم‌ها نشان می‌دهیم که ملت ما پیروز صحنه است. در ماه‌های آینده شاهد رشد و رونق اقتصادی خواهیم بود.»
بی بی سی فارسی نیز با انتخاب تیتر «پاسخ برخی سخنان را در زمان لازم می‌دهم» به استقبال سخنان رئیس جمهوری رفت و نوشت که حسن روحانی رئیس جمهور ایران با انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، خطاب به حامیان خود گفت: «برخی سخنان را نشنیده بگیرید تا در زمان لازم پاسخ آن را بدهم.»
این سایت ادامه داد  با بزرگنمایی اظهارات رئیس جمهوری در خصوص کاسبی منتقدان از تحریم ها نوشت که روحانی در جریان سفر استانی خود به مازندران، با متهم کردن برخی از مخالفان به اینکه «از تحریم‌ سود می کنند» افزود: «شما هم ضرر نمی‌کنید؛ بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود. نگران نباشید، دکان شما کساد نمی‌شود.»
بی بی سی فارسی این گونه ادامه داد که «در جریان بحث های مربوط به برجام در مجلس ایران، دولت روحانی مورد انتقاد شدید مخالفان توافق هسته ای قرار گرفته و به نادیده گرفتن خطوط قرمز تعیین شده از سوی آیت‌الله خامنه‌ای در جریان مذاکرات متهم شده است».
همچنین سایت مذکور افزود که «در پی توافق جامع هسته ای ایران و قدرت های جهانی، آیت‌الله خامنه ای در چند نوبت راجع به زمینه سازی «نفوذ» آمریکا در کشور در فضای بعد از توافق هشدار داده است».
العربیه نیز با ذوق زدگی از اظهارات روحانی به انتشار سخنان وی در خصوص نقد منتقدان توافق پرداخت و از قول روحانی نوشت «شما بعضی از سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن داده شود من در فرصت‌های بعدی برای مردم در این زمینه توضیح می‌دهم چه کسی است که از افتخارات ملت و غرور ملت و رفع تحریم‌ها ناراحت است والله شما هم ضرر نمی‌کنید. ناراحت نباشید بعد از تحریم شما هم منفعت خواهید برد و دکان شما کساد نمی‌‌شود ناراحت نباشید.»
سایت شبکه « من وتو» نیز با تمرکز بر سخنان روحانی مبنی بر اینکه  «هر کس می خواهد شعار دهد از جیب و زندگی خودش نه از زندگی فقرا و محرومین شعار دهد» به انعکاس سخنان رئیس جمهوری پرداخت.
صدای آمریکا نیز با موج سواری به انعکاس اظهارات روحانی پرداخت و تلاش کرد تا اصولگرایان را موضوع سخنان وی معرفی کند.
سایت های ضد انقلاب خارج‌نشین همه تلاش خود را برای بهره برداری سیاسی از اظهارات رئیس جمهوری کرده و این سخنان را نشانه شکاف در داخل نظام تعبیر کردند.