kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

نا امیدی از عملکرد اوباما در آمریکا رو به افزایش است(خبر ویژه)

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا از ناامیدی اکثریت شهروندان این کشور نسبت به عملکرد اوباما حکایت می‌کند.


نتایج نظرسنجی نشریه آمریکایی «آتلانتیک» نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به شرایط اقتصاد و عملکرد باراک اوباما مأیوس هستند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، نتیجه آن نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد دیدگاه‌های شهروندان آمریکایی در ارتباط با مسائل اقتصادی در مقایسه با چند سال گذشته بهتر نشده است. برخی نیز رئیس جمهور آمریکا را عامل مشکلات می‌دانند. افکار عمومی آمریکا همچنین براین باورند که عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، اقتصاد و مسیری که آمریکا به طور کلی در پیش گرفته است، مأیوس کننده است.
براساس این نظرسنجی، میزان افرادی که بر این باورند آمریکا «در مسیری درست حرکت می‌کند»، به 23 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین رقم از اواخر سال 2013 محسوب می‌شود. شمار افرادی که می‌گویند آمریکا «به صورتی جدی در مسیری اشتباه قرار گرفته است»، به 62 درصد افزایش یافته است که در مقایسه با نظرسنجی که در فوریه گذشته انجام شد، افزایش نشان می‌دهد. در آن نظرسنجی، 43 درصد رویکردی مثبت و 54 درصد نیز رویکردی منفی درباره مسیر آمریکا داشتند. اما در نظرسنجی ماه مه، 27 درصد رویکردی مثبت و 59 درصد دیدگاهی منفی در این باره داشتند.
میزان محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز با کاهش مواجه شده است. در ماه مه گذشته، شمار آمریکایی‌هایی که از عملکرد شغلی اوباما رضایت داشتند 46 درصد بود. اما در نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت اوباما به 44 درصد رسیده است.
همچنین شمار افرادی که بر این باورند اقدامات اقتصادی اوباما سبب افزایش فرصت‌هایی برای مردم می‌شود نیز کاهش یافته است و به 24 درصد رسیده است. این پایین‌ترین رقم از نوامبر سال 2013 محسوب می‌شود.
همانند همیشه، سفیدپوستان بیش از دیگران از عملکرد اوباما ناراضی هستند. تنها 16 درصد از افراد سفیدپوست اعلام کردند اقدامات اوباما سبب افزایش فرصت‌ها شده است و تنها 33 درصد اعلام کردند از عملکرد او رضایت دارند.