kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

عرضه بهداشتی 6 هزار راس دام در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به عرضه بهداشتی 6 هزار راس دام زنده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ساعات فعالیت‌ مراکز ثابت عرضه دام زنده افزایش می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین رحیمی با اشاره به مراجعه تکایا و هیئت‌های عزاداری به مراکز عرضه دام سازمان گفت: بعد از عید قربان و با بازگشت حجاج به کشور و همچنین با شروع ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مراجعه شهروندان به مراکز عرضه دام سازمان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
وی در خصوص پاسخگویی به نیاز شهروندان تهرانی و افزایش تقاضای تهیه دام برای ادای نذورات در ایام محرم گفت امسال نیز به منظور خدمات‌رسانی مناسب به مراجعین از 23 مهر تا اول آبان ماه سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.
رحیمی با تاکید براینکه براساس برآورد‌ها امسال 6 هزار راس دام زنده در جایگاه‌های ثابت به فروش خواهد رسید. اذعان کرد: برای هر مرکز 2 هزار راس دام پیش‌بینی‌ شده که در مجموع 6 هزار راس دام در دهه اول محرم بالاخص تاسوعا و عاشورای حسینی عرضه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ضمن اشاره به استقرار دائمی دامپزشکان در این مراکز در تمام طول سال گفت امسال در روزهای 30 مهر و اول آبان ماه (8 و 9 محرم) تعداد دامپزشکان مستقر در هر مرکز به پنج دامپزشک افزایش خواهد یافت تا علاوه بر انجام معاینات قبل و بعد از کشتار و کنترل سلامت دامهای تحویلی به مراجعان، خدمات‌رسانی با سرعت بیشتری انجام شود.
همچنین افزایش ساعت فعالیت‌ مراکز از ابتدای ماه محرم از 8 صبح تا 19 خواهد بود که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، سه جایگاه ثابت با یک ساعت افزایش، از 8 صبح تا 20 شب فعال هستند.
رحیمی درباره اینکه شهروندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم به مراکز عرضه دام زنده شهر تهران مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: مرکز عرضه دام زنده منطقه 4 واقع در جاده دماوند، خیابان سازمان آب، خیابان پیشوا، مرکز عرضه دام زنده منطقه 15 واقع در سه راه افسریه، بزرگراه امام رضا(ع)، بعد از گردنه تنباکوئی، نرسیده به بازار گل و گیاه و همچنین مرکز عرضه دام زنده منطقه 18 واقع در بزرگراه آزادگان، پایین‌تر از احمدآباد مستوفی، جنب پارک آزادشهر آماده خدما‌ت‌رسانی به شهروندان تهرانی هستند.
همچنین شماره تلفن 55050000 پاسخگوی کلیه سوالات و درخواست‌های شهروندان است.