kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

حوادث کوتاه از کشور


    2 تصادف با 3 کشته و 7 مصدوم
بابل - خبرنگار کیهان: در اثر تصادف چند خودرو در محور جدید آمل بعد از امین‌آباد زن جوان به همراه دختر 6 ماهه خود از پشت خودرو به بیرون پرتاب شد و هر دو کشته شدند.
در این تصادف 5 زن و 2 مرد نیز مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شدند.
در تصادف دیگر مرد 65 ساله در بابل هنگام عبور از عرض خیابان با یک خودرو تصادف کرد و جان خود را از دست داد.
واژگونی اتوبوس 3 قربانی گرفت
اراک - ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس عصر پنجشنبه در محور اراک - ازنا 3 کشته و 15 مجروح برجا گذاشت.
سرهنگ سیداحمد خسروی افزود: مجروحان  این حادثه توسط عوامل امدادی به بیمارستان ازنا در لرستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه، توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه و لغزنده بودن جاده گزارش شده است.
آتش‌سوزی در روستا 3 میلیارد ریال
خسارت به‌بار آورد
اردبیل - ایرنا: حادثه آتش‌سوزی در روستای هدف گردشگری خمس از توابع بخش مرکزی خلخال بیش از 3 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.
در این حادثه که عصر پنجشنبه رخ داد ساختمان یک باب منزل مسکونی به همراه اثاثیه داخل آن، یک واحد نانوایی و یک انبار نگهداری علوفه با بیش از دو هزار بند علوف دامی طعمه حریق شد.
آ‌تش‌سوزی با تلاش ماموران آتش‌نشانی شهرداری خلخال پس از ساعت‌ها تلاش مهار و از سرایت آتش به واحدهای مسکونی مجاور محل حادثه آتش‌سوزی پیشگیری شد.
دستگیری قاتل راننده تریلر
ساری - خبرنگار کیهان: در پی کشف جسد راننده تریلر حامل 6 دستگاه خودرو صفر کیلومتر که از بابل عازم تهران بود، فرد متهم در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر و 4 دستگاه خودرو از وی کشف شد.
سقوط کارگر 50 ساله از ساختمان
تبریز - خبرنگار کیهان: یک کارگر 50 ساله هنگام کار در یک ساختمان در دست احداث در اثر سقوط از طبقه سوم جان باخت.
این حادثه روز چهارشنبه، در کوی دانشگاه تبریز رخ داد و فرد حادثه‌دیده در اثر ضربه مغزی درگذشت.
کشف 9000 قرص ترامادول در استهبان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان استهبان استان فارس گفت: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مقابله با ورود مواد مخدر، پلیس مواد مخدر با استفاده از حداکثر توان با همکاری پلیس آگاهی و امنیت در محور «نی‌ریز - استهبان» اقدام به تور ایست و بازرسی کردند که در نتیجه به یک خودرو عبوری مظنون و آن را متوقف کردند.
سرهنگ داود احمدی افزود: پس از بازرسی از خودرو 9 هزار و 900 عدد قرص ترامادول کشف و در این ارتباط راننده خودرو دستگیر شد.
پلمب واحد صنفی متخلف در شهریار
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان شهریار گفت: با به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر تولید روغن موتور خودرو تقلبی در کارگاهی واقع در باغستان، اکیپی ویژه از ماموران کلانتری باغستان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ مکرمی اصل افزود: ماموران پس‌از تحقیقات میدانی گسترده‌ای که به صورت نامحسوس از محل کارگاه انجام دادند از فعالیت غیرمجاز این واحد صنفی اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.وی ادامه داد: پلیس در بازرسی از این کارگاه 6 هزار لیتر روغن خودرو تقلبی را کشف کرد.
 مکرمی تصریح کرد: با توجه به تشخیص کارشناسان شبکه بهداشت مبنی بر تقلبی بودن تولیدات این کارگاه، مکان مذکور پلمب و متهم به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف لوازم خانگی قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان رودسر گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از توزیع کالای قاچاق توسط فردی 51 ساله، مطلع شدند و با کسب مجوز قضائی، مکان دپوی کالاهای قاچاق را مورد بررسی قرار دادند.
سرهنگ پورقاسم با بیان اینکه هزار و 652 قلم انواع لوازم خانگی قاچاق از انبار این متهم کشف شد، افزود: صاحب این انبار نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.
وی ارزش لوازم خانگی کشف شده را 10 میلیارد ریال اعلام کرد.
کلاهبردار 3 میلیاردی در فارس دستگیر شد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی نی‌ریز فارس گفت: به دنبال شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با اغفال آنها و با طرح موضوع سرمایه‌گذاری در بنگاه املاک، اقدام به کلاهبرداری مبالغ زیادی کرده و متواری شده است، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ برزگر افزود: با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی، ماموران مخفیگاه این کلاهبردار را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر کردند.
برزگر با اشاره به اینکه در تحقیقات مشخص شد، این فرد کلاهبردار، حدود 3 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است، ادامه داد: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.
توقیف تویوتا با خلافی 50 میلیونی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: یکی از تیم‌های گشت پلیس بزرگراه مشهد هنگام روان‌سازی ترافیک و کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری تویوتا را به علت سرعت غیرمجاز متوقف کردند.
سرهنگ «حمیدرضا گرایلی»‌ افزود: پس از متوقف کردن خودرو، در استعلام به عمل آمده مشخص شد این خودرو دارای 115 فقره تخلف و 50 میلیون و 210 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه این خودرو 90 مورد تخلفاتش، سرعت غیرمجاز بوده تصریح کرد: براساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
برخورد با قاچاق کالا در ماهشهر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: به مناسبت هفته ناجا طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسط ماموران مبارزه با کالای قاچاق این  شهرستان به مرحله اجرا درآمد.
سرهنگ زبیدی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل محورهای مواصلاتی، کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و آن را متوقف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون توقیفی، 19 هزار و 858 ثوب لباس زنانه و مردانه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال کشف و راننده کامیون توقیف شد.