kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
در سومین روز از تشییع جان‌باختگان منا

پیکر ده‌ها مهاجر الی‌الله در شهرهای کشور تشییع و تدفین شد

در سومین روز از تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا دیروز نیز پیکر ده‌ها تن از مهاجران الی‌الله در شهرهای کشور با شکوه خاص تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، پیکر 15 جان‌باخته فاجعه منا از شهرستان نیشابور با حضور مسئولان خراسان‌رضوی و شهرستان و اقشار مردم تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط امام جمعه نیشابور تعدادی در گلزار شهدای بهشت فضل  این شهر تدفین و تعدادی نیز برای خاکسپاری به روستاها و شهرهای محل سکونتشان منتقل شدند.
همچنین پیکرهای هفت تن از جان‌باختگان فاجعه منا روز چهارشنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان، مردم و خانواده‌های این قربانیان در قائمشهر تشییع شد.
پیکرهای مطهر این جان‌باختگان پس از برگزاری آیین وداع از مقابل حسینیه ثارالله قائمشهر بر روی دستان مردم این شهر تشییع شد و برای خاکسپاری به روستاها و محلات شهری زادگاهشان در قائمشهر انتقال یافت.
مهدی حسنی ‌برنجستانکی، رحمت یوسفی آبندانسری، قربان بعقوبیان، معین تقوی کوتنایی، نورمحمد فلاح‌نژاد، مردان احمدی وزملایی و سیدمهدی جعفری از حجاج اعزامی از قائمشهر بودند که در فاجعه منا به لقاءالله پیوستند.
با حضور گسترده مردم و مسئولان یاسوج، پیکر پزشک  جان‌باخته یاسوجی در حادثه سقوط جرثقیل در مکه تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهر اصفهان منتقل شد.
سیدابراهیم جباری‌فر فوق‌تخصص دندانپز‌شکی،  رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و فلوشیپ دندانپزشکی اجتماعی از استرالیا بود.
همچنین پیکر 2 جان‌باخته اصفهانی به نام‌های علیرضا بهاری و محمدعلی کریمی‌آغچه روز گذشته در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد. علاوه بر این پیکرهای مطهر احمد کفاش، عبدالخاق صداقت‌فر، ولی‌الله عابدی و سیدمرتضی رئيس‌زاده نیز پس از تشییع در اصفهان به شهرضا و پیکر رجبعلی شاه رجبیان نیز به گرگاب شاهین‌شهر برای خاکسپاری انتقال یافت.
این گزارش حاکی است پیکر 3 تن از مهاجران الی‌الله دیروز با حضور اقشار مختلف مردم چهار محال و بختیاری تشییع و در زادگاهشان خاکسپاری شد. پیکر عبدالصالح جهانبازی، گشتاسب رستمی و فرهاد نجفی در شهرهای گوجان فرادنبه و شلمزار تشییع و به خاک سپرده شد.
تاکنون پیکر 10 نفر از حاجیان جان‌باخته چهارمحال و بختیاری در فاجعه منا در استان تشییع و خاکسپاری شده است.
پیکر طهماسب مرادی از جان‌باختگان حادثه منا نیز دیروز طی مراسمی در گلزار شهدای روستای چنار شهرستان سلسله تشییع و به خاک سپرده شد.
ابراهیم پوررستمی یکی دیگر از جان‌باختگان فاجعه منا بود که دیروز با حضور مردم و مسئولان در رامسر تشییع و در گلزار شهدای منطقه لمتر این شهر به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر رضا رحیمیان ثابت هم که در حادثه منا جان خود را از دست داد، دیروز در خرم‌آباد تشییع و در گلزار شهدای این شهر خاکسپاری شد. در فردیس کرج هم پیکر حسین قربانی مهر جان‌باخته منا تشییع و پیکرش برای خاکسپاری به آرامستان دماوند منتقل شد. پیکر غلام عباس میرزایی دیگر جان‌باخته فاجعه منا نیز روز گذشته در بروجرد تشییع و در گلزار شهدای این شهر تدفین شد. تاکنون پیکرهای 6 جان‌باخته منا در بروجرد تشییع شده است.