kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
فرمانده نیروی انتظامی:

بی‌کفایتی حکام سعودی در حادثه منا برای جهانیان ثابت شد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اثبات بیش‌از پیش بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام سعودی به جهانیان در فاجعه منا، گفت: حکام سعودی سر عقل بیایند و هر چه سریعتر پیکر جانباختگان را به کشورهایشان باز گردانند.

به گزارش فارس، سردار اشتری در صبحگاه مشترک نخستین روز هفته نیروی انتظامی، گفت:‌ در ابتدای جنگ لشکر حضرت روح‌الله متشکل از کارکنان شهربانی و کمیته‌های انقلاب اسلامی در مناطق غربی کشور تشکیل شد و به همه دنیا ثابت شد که نیروی انتظامی در کنار مردم و با پیروی از امام برای دفاع همه جانبه از کشور و انقلاب اسلامی ایستاده است و با افتخار آفرینی در 8 سال دفاع مقدس باعث غرور کشور شد. وی گفت:‌ امروز پیشرفت‌های ما مرهون آن ایستادگی و مجاهدت‌ها است و پیشرفت‌های ما در عرصه‌های مختلف مرهون 8 سال دفاع مقدس است. رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس با ایستادن در مقابل بیشترین تجهیزات با کمترین امکانات درسی بزرگ برای جهانیان بود.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی با حفظ روحیه جهادی همچنان در عرصه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی همچنان از انقلاب و کشور دفاع می‌کند و بر همین اساس ما شاهد رشد و شکوفایی کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف هستیم.
وی در خصوص واقعه و جنایت در سرزمین وحی برای زائران بیت‌الله الحرام نیز گفت:‌ با این واقعه بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و فقدان مدیریت حکام سعودی بیش از گذشته برای جهان و جهان اسلام ثابت شد. امیدواریم دولت و حکام سعودی از این لحظه به بعد سر عقل بیایند و همکاری مناسبی با کشورهای اسلامی برای تحویل پیکرهای جانباختگان انجام دهند. وی سخنان مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه را بسیار مؤثر در راستای فاجعه منا دانست و گفت:‌ همه دست‌اندرکاران امور حج اذعان داشتند که ادبیات رهبری و سخنان ایشان باعث ایجاد گشایش در رتق و فتق امور شده است.
فرمانده نیروی انتظامی با عنوان کردن شعار هفته نیروی انتظامی در سال 94، یعنی «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» در خصوص این شعار، گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است ولی اقتداری توأم با رأفت و مهربانی چرا که اقتدار نه صرفاً به منزله یک اقدام از نوع سخت است چرا که ما معتقدیم اقتدار نرم نیروی انتظامی که همان مشارکت مردم با نیروی انتظامی است بهترین اقتدار است.