kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
با انتشار بیانیه شدیداللحنی در استان فارس

علمای اهل سنت جنایات آل سعود در مکه و منا را محکوم کردند

علمای اهل سنت استان فارس در پی فجایع کشتار حجاج مظلوم در مکه و منا با انتشار بیانیه‌ای جنایت‌های آل سعود را محکوم و خواستار مجازات مسببین آن شدند.

گزارش دریافتی ایرنا از فارس حاکی است که علمای اهل سنت این استان مقامات عربستان سعودی را در این فاجعه مسئول دانسته‌اند و خواستار مجازات مسببان شده‌اند.
در این بیانیه آمده است:
واقعه دلخراش و جانکاه منا که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر از حجاج بیت‌‌الله‌الحرام منجمله جمع کثیری از هموطنان عزیزمان گشت قلب همه انسان‌ها علی‌الخصوص مسلمانان جهان را شدیدا به درد آورد.
شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب کشور، هیئت فتوا، علما، اساتید و طلاب معهد عالی، مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و جماعت، تاثر و تالم خود را از این فاجعه ابراز می‌دارد و مقامات عربستان سعودی را مسئول و جوابگوی این حادثه می‌داند و خواهان پیگیری جدی علت وقوع این واقعه تا محاکمه و مجازات مسببین آن است.
این بیانیه این ضایعه عظیم را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده معزز قربانیان تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند منان علو درجات شهدا، اجر جزیل و صبر جمیل برای بازماندگان و شفای عاجل مصدومان و مجروحان عزیز را خواستار شده است.