kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
امام جمعه قم:

جهان اسلام باید برای اداره حرمین شریفین طرحی ارائه کند

امام جمعه قم با اشاره به واقعه خونین منا و کشته شدن حجاج در ابتدا و انتهای مناسک حج گفت: آل سعود امسال حج خونینی برای مسلمانان رقم زدند و عید قربان را بر جهان اسلام تلخ کرد.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشکوه مجاوران و زائران حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی برگزار شد افزود: بی‌مسئولیتی آل سعود برای دومین بار در حج امسال موجب جان باختن صدها حاجی شد.
وی اظهار داشت: حوادث اخیر و نیز کشتار حجاج ایرانی در سال 1366 نشان داد که آل سعود شایستگی لازم برای اداره حرمین شریفین و نیز برگزاری مراسم حج را ندارد. متولی آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به آیات قرآن در مورد متولیان حرم امن الهی گفت: قرآن به صراحت می‌گوید که متولی مسجدالحرام باید از متقین باشد و متقی کسی است که تنها به جلب رضایت خداوند می‌اندیشد.
وی افزود: این در حالی است که آل سعود تنها و تنها در پی جلب رضایت آمریکا و سایر اربابانش است.
سعیدی با مقایسه حکومت آل سعود با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی این روزها مشغول شکستن حریم مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است آل سعود با بی‌مسئولیتی حرمت حرم امن الهی را شکستند و مسجدالحرام را با کشتار حجاج ناامن کردند.
خطیب جمعه قم اظهار داشت: آل سعود همانند رژیم صهیونیستی کشورها و گروه‌های مسلمان را هدف قرار می‌دهد و تاکنون هزاران یمنی بی‌گناه را به دستور اربابانش قتل عام و میلیون‌ها نفر را در کشورهای مختلف اسلامی آواره کرده است.
وی با اشاره به برخی گزارش‌ها در مورد حرکت کارناوالی وزیر دفاع آل سعود در جهت مخالف حرکت حجاج که مشغول انجام مناسک حج بودند گفت: آل سعود نمی‌تواند از زیر بار این جنایت شانه خالی کند.
وی در پایان اظهار داشت: مجموعه این ناکارآمدی‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها نشان می‌دهد که جهان اسلام به طور جدی باید برای اداره حرمین شریفین طرحی ارائه کند.
امام جمعه قم در آغاز این خطبه یاد شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.