kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
مردم خشمگین ایران در اعتراض به حوادث مکه و منا

دولت باید پیگیر جنایت آل سعود در مجامع جهانی و بین‌المللی باشد

در پی کشته و مجروح شدن هزاران نفر از زائران ایرانی و غیر ایرانی بیت‌الله‌الحرام در مکه و منا مردم خداجوی ایران دیروز بعد از نماز جمعه دست به راهپیمایی‌های باشکوه علیه دولت بی‌کفایت پادشاهی عربستان سعودی زدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها از سراسر کشور مردم خشمگین ایران در حالی که لباس سیاه و عزا بر تن داشتند با سر دادن شعارهایی علیه حکومت مستبد عربستان بی‌کفایتی این رژیم را در حفظ امنیت زائران بیت‌الله‌الحرام و مدیریت حرمین اعلام کرده و خواستار پی‌گیری جدی این حادثه تاسف‌بار در مجامع بین‌المللی شدند.
به گزارش فارس از قم مردم قم در پی اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب پس از اقامه نماز جمعه به سمت چهار راه شهدا راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را بازیگران اصلی چنین حوادثی دانستند.
مراجع عظام تقلید قم نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن اعلام تاسف و تاثر از کشته شدن حجاج بر چاره‌اندیشی مسلمین جهان برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید کردند.
مراجع تقلید عظام هم صحنه‌گردان‌های اصلی فجایع چند روز گذشته در مکه و منا را آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان دانستند و بر حفظ وحدت امت اسلام در برابر این دو رژیم منحوس تاکید کردند.
نا امنی خانه خدا از حیله دشمن است
بنابر همین گزارش نمازگزاران اردبیلی هم بعد از نماز جمعه این هفته با محکومیت سران آل‌سعود در حادثه اخیر منا اعلام کردند: نا امنی حرم از حیله دشمنان است.
به گزارش فارس از اردبیل، در تجمع اعتراض‌آمیزی که نمازگزاران اردبیلی در میدان مصلای این شهر برگزار کردند. حادثه اخیر منا را به دنبال بی‌تدبیری مسئولان رژیم عربستان محکوم کردند و از امت اسلامی به‌ویژه دولت خواسته شد تا با پیگیری‌های لازم از طریق مجامع جهانی و بین‌المللی در مقابل این حرکت آل سعود ساکت ننشسته و پیگیری‌های قانونی را انجام دهند.
در این حرکت خودجوش مردمی محکومیت فاجعه اسفناک منا، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل نیز بیانیه‌ای صادر کرد.
خشم و انزجار مردم زنجان علیه آل سعود
دیروز تمامی مصلاهای استان زنجان مملو از جمعیت عزادار و نمازگزار جمعه بود.
به گزارش فارس شهروندان زنجانی در راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز خود علیه خادمین بی‌کفایت حرمین شریفین به عزاداری در رسای کشته شدن 133 نفر از حجاج ایرانی پرداختند.
نمازگزاران زنجانی خواستار مقابله با اقدامات ددمنشانه رژیم آل سعود در محاکم قضایی شدند.
سفارت سعودی تعطیل باید گردد
خبرگزاری فارس از مشهد نیز خبر داد که مردم خشمگین مشهد در غم و اندوه حادثه خونین منا و کشته شدن صدها حاجی از کشورهای مختلف خواستار تعطیلی فوری سفارت آل سعود در ایران شدند. نمازگزاران مشهدی که راهپیمایی خود را با در دست داشتن پلاکاردهایی از باب‌الجواد حرم مطهر رضوی آغاز کرده بودند با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آل سعود، مرگ بر وهابی خواستار تعطیلی فوری سفارت آل سعود در تهران شدند.
گزارش‌های دریافتی از استان‌های دیگر نیز حاکی است که مردم نمازگزار جمعه در یک حرکت خودجوش ضمن محکوم کردن بی‌تدبیر‌ی‌های آل سعود در موسم حج و جنایت‌های همزمان این رژیم در کشتار شیعیان یمن بر بی‌کفایتی این رژیم در مدیریت مناسک حج تاکید کردند. بنابراین گزارش‌ها در خوزستان شعار «مرگ بر آل یهود» طنین‌انداز بود و در لرستان مردم 17 شهر این استان با شعار مرگ بر آل سعود خشم و انزجار خود را نسبت به اقدامات سبعانه این رژیم وابسته ابراز کردند.
مردم گیلان هم با شعار «انصارالله پیروز است آل سعود نابود است» در خیابان‌ها راهپیمایی کردند و حادثه خونین مکه و منا را یک برنامه از پیش طراحی شده در تلافی مقاومت دلاورانه مردم یمن در برابر حملات وحشیانه این رژیم دانستند.
بنابراین گزارش نمازگزاران جمعه دیروز در تمام شهرهای گیلان از جمله آستارا، تالش، انزلی، صومعه‌سرا، لاهیجان، لنگرود و گیلان راهپیمایی کردند.
دماوندی‌‌ها و ورامینی‌ها هم از شهرهای استان تهران دیروز پس از برگزاری نماز جمعه در غم و اندوه از دست دادن ده‌‌ها حاجی ایرانی در حادثه دلخراش منا انزجار خود را نسبت به منادیان دروغین خادمین حرمین ابراز کردند و مسلمین جهان را به اتخاذ تصمیم و تدبیر لازم در این رابطه دعوت کردند.