kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

پرداخت هزینه دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی و اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیمه بینا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هزینه‌ دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی را که در مدارس خاص هستند و مشکلات درمانی دارند، پرداخت می‌کنیم و در طرح حمایت از دانش‌آموزان در نظر داریم که خدماتی مانند عینک، سمعک، واکر یا ویلچر و برای دانش‌آموزان نیمه‌بینا تبلت را از مهر اجرایی کنیم.



مجید قدمی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید گفت: در طرح حمایت از دانش‌آموزان استثنایی خدماتی مانند عینک، سمعک، واکر یا ویلچر و برای دانش‌آموزان نیمه‌بینا تبلت را از اول مهر ارائه خواهیم داد.
قدمی افزود: به جای اینکه کتاب‌های درسی را برای دانش‌آموزان نیمه بینا درشت‌خط کنیم، اطلاعات را بر روی تبلت ریخته‌ایم و تبلت را در اختیار دانش‌آموزان گذاشتیم‌ که در این خصوص 500 دستگاه تحویل این دانش‌آموزان شده است.
وی یادآور شد: اعتقاد داریم تا آنجا که ممکن است باید دانش‌آموزان استثنایی درکنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند، مگر اینکه معلولیت‌های شدید وجود داشته باشد که در این صورت باید در مدارس استثنایی آموزش ببینند.
قدمی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان استثنایی گفت: این فعالیت‌ها در طول تابستان انجام می‌شود و بالغ بر 5/1 میلیارد تومان به دانش‌آموزان استثنایی اختصاص داده شده است تا در گروه‌های مختلف ورزشی شرکت کنند.
وی از برگزاری مسابقات کشوری دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و گفت: در این مسابقات دانش‌آموزان مستعد را شناسایی و به کمیته پارالمپیک معرفی می‌کنیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: محور بعدی برنامه‌ها توسعه مدارس اوتیسم است، ازآنجایی که ابزار تشخیص ما دقیق‌تر شده دانش‌آموزان اوتیسم را بهتر شناسایی می‌کنیم.
وی از تشکیل مدارس اوتیسم در استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: قصد داریم برای هر استان یک مدرس تربیت کنیم و در هر استان مدارس اوتیسم را توسعه دهیم تا دانش‌آموزان اوتیسم مدرسه مستقل داشته باشند.
قدمی با اشاره به سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنائی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری اداره کل استان‌ها در مناطق محروم، ایاب و ذهاب صد\درصد رایگان است و در مناطق نیمه‌ محروم بین 60 تا 70 درصد هزینه را ما و 30 درصد را خانواده‌ها پرداخت می‌کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی خاطرنشان کرد: از اول مهر هزینه‌ دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنائی را که در مدارس خاص هستند و مشکلات درمانی دارند پرداخت می‌کنیم؛ لیست‌این دانش‌آموزان نیز تهیه شده تا با هماهنگی بیمارستان‌هایی که در هر استانی هست، کار درمان سریع‌تر انجام شود.