kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

انتشار فراخوان جشنواره شعر اشراق به 90 کشور دنیا(اخبار ادبی و هنری)

دبیر سومین دوره جشنواره شعر اشراق گفت: رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که شاعر نمی‌تواند در دعوای حق و باطل بی‌طرف باشد بنابراین شاعرانی که در این دوره از جشنواره در موضوعات مختلف جهان اسلام از جمله جریان انحرافی‌ها و تکفیری‌ها، تشیع انگلیسی، تسنن آمریکایی ،جریان حق علیه باطل، وحدت میان مسلمانان و... شعر بگویند در جشنواره از امتیاز ویژه‌ای برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار کیهان؛ دبیر سومین دوره جشنواره شعر اشراق در نشست خبری  این جشنواره اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی حرکتی در حوزه علمیه شروع شد که به این نتیجه رسیدند که شعر باید در حوزه جدی گرفته شود و به همین منظور سال 67 خدمت آقا رسیدیم و مطرح کردیم که می‌خواهیم جشنواره شعر طلاب را برگزار کنیم.
وی افزود: شعر از سابقه‌ای قدیمی برخوردار است که در واقع با حوزه‌های علمیه، علما و روحانیون قدیمی عجین است، بسیار از شعرای درجه یک ما از طلاب، علما و روحانیون بودند، حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، رهبر معظم انقلاب، حکما و عرفا چهره‌های شاخصی در رابطه با شعر و شاعری دارند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه کنگره اول شعر طلاب در سال 68  با حمایت رهبر معظم انقلاب  و پیام ایشان شروع شد ؛ گفت: کنگره دوم در مشهد مصادف با بیماری و رحلت امام (ره) بود که ما با عنوان " در سوگ آفتاب " تبدیل به سوگواره‌ای برای حضرت امام(ره) کردیم، سوگواره‌ای که در آن تمامی شاعران مطرح کشور چون حمید سبزواری، موسوی گرمارودی و... بالبداهه برای ایشان شعر سرودند .
وی در پایان از انتشار فراخوان رسمی این کنگره در ۹۰ کشور دنیا خبر داد و گفت: کنگره شعر طلاب از ابتدای برگزاری به شکلی بین‌المللی برگزار می‌شد و شاعرانی از کشورهایی مانند لبنان، مصر، سوریه و حتی انگلستان و آمریکا نیز در آن به زبان خود شعر می‌خواندند.
به گفته دبیر جشنواره، در سومین جشنواره شعر اشراق دو کتاب «بر رواق اشراق» نوشته محمدعلی مجاهدی و کتاب «صبحه صد دانه» اثر امیر مهدی حکیمی رونمایی خواهد شد.
سومین جشنواره بین‌المللی شعر« اشراق» حوزه ویژه شاعران فارسی زبان اواخر آذر برگزار می‌شود.