kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
یک تولیدکننده در گفت‌وگو با کیهان اعلام کرد

پرورش 8000 جوجه بوقلمون در سال با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان

یک تولیدکننده بوقلمون توانسته است با سرمایه اولیه 10میلیون تومان به پرورش 8000 جوجه بوقلمون در سال دست یابد.


خانم رباب فرهود که ساکن آذربایجان شرقی است در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی روزنامه کیهان اظهار داشت: مدت 3 سال است که به پرورش بوقلمون می‌پردازم و الان به جایی رسیده‌ام که سالیانه 8000 جوجه بوقلمون پرورش می‌دهم.
وی که هم‌اکنون تخصص بالایی در پرورش بوقلمون مادر دارد افزود: همیشه در این فکر بودم که من هم مثل جوانان دوران دفاع مقدس خدمتی به کشورم داشته باشم، از این رو با توجه به نیاز کشور به مسئله خودکفایی بهترین راه برای خودکفایی را در تولید یافتم، لذا با توجه به علاقه من به محیط زیست و جانداران تصمیم گرفتم به پرورش بوقلمون رو بیاورم.
من ابتدا بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای فقط با داشتن علاقه و با تهیه 10میلیون تومان وارد این کار شدم، طرحم را با سازمان بسیج سازندگی مطرح کردم، مسئولین این سازمان همچون بسیجیان عاشق بسیار دلسوزانه با اعطای تسهیلات بانکی 25 میلیونی مرا در راه‌اندازی این طرح یاری کردند، شروع به کار کردم و با پشتکار خودم و همسرم توانستیم موفقیت‌های اولیه را در این کار بدست بیاوریم.
وی افزود: برای پیشرفت و ارتقای کار در ادامه تولید به جهاد کشاورزی مراجعه کردیم ولی متاسفانه این سازمان علی‌رغم این که وظیفه‌شان کمک به تولید و کارآفرینان است فقط با فیلم‌برداری و نمایش آن به مدت 10 دقیقه از طریق شبکه استانی و همچنین با دادن 4 هزار لیتر گازوئیل در سال شانه از بار مسئولیت خارج کرد.
خانم فرهود همچنین اضافه کرد: من و جوانان امثال من که با تمام عشق و علاقه و توان وارد عرصه تولید و خدمت به کشورشان می‌شوند از دولت‌مردان انتظار داریم که ما را در این عرصه یاری کنند، اگر نمی‌توانند به صورت مالی ما را کمک کنند، لااقل می‌توانند با آموزش و یا در زمینه بازاریابی ما را یاری کنند، که متاسفانه همین مسئله را هم دریغ می‌کنند.
خانم رباب فرهود به جوانان توصیه کرد: کار پرورش بوقلمون کار بسیار سودآوری است به طوری که در یک دوره شش ماهه جوجه‌ریزی حداقل سود 50 درصدی دارد و هر چقدر که در این راه سرمایه بریزی می‌توانی پس از 6 ماه دو برابر آن را برداشت کنید.
خانم فرهود، کم‌کاری در فرهنگ‌سازی مصرف گوشت بوقلمون، سالن، آب و فروش گوشت بوقلمون را از عمده مشکلات در راه تولید پرورش بوقلمون ذکر کرد و گفت: به جوانان توصیه می‌کنم که قبل از شروع به کار با افراد صاحب تجربه در این امر مشورت کنند زیرا من به دلیل نبود بازار در داخل کشور مجبورم بوقلمون را به صورت زنده به دلال با قیمت 12 هزار تومان بفروشم و دلال همین بوقلمون را حداقل با قیمت 20 هزار تومان به کردهای عراقی می‌فروشد، این در حالی است که اگر دولت این زمینه را برای من فراهم می‌کرد من می‌توانستم، گوشت، پر و سایر فرآورده‌های بوقلمون را با قیمت واقعی بفروش برسانم.
خانم فرهود مالک مزرعه در پایان ضمن تشکر از مسئولین صندوق مهر امام‌رضا(ع) گفت: صندوق مهر امام‌رضا(ع) برغم این که در این زمینه هیچ‌گونه مسئولیتی ندارند با اعطای وام 10 میلیون تومانی با بهره 4 درصد مرا در زمینه تولید یاری کردند، چه خوب بود این کار را مسئولین جهاد کشاورزی انجام می‌دادند.