kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

حمله رسانه‌های زنجیره‌ای به سخنان مستدل و مستند جلیلی(خبر ویژه)

توضیحات مستدل و مستند سعید جلیلی درباره ضعف‌ها و ابهامات مهم برجام، موجب حمله رسانه‌های زنجیره‌ای علیه اظهارات فنی و کارشناسی وی شد.

رجانیوز به دعوت نمایندگان مجلس، دکتر سعید جلیلی چندبار در جلسات کمیسیون ویژه برجام حاضر شده و با توجه به سوابق و تخصص خود درباره پرونده هسته‌ای، توضیحاتی را درباره تاریخچه مذاکرات و همچنین اشکالات فنی، حقوقی، امنیتی و سیاسی برجام به نمایندگان ملت ارائه کرده اما در این میان آنچه جالب توجه است برخورد چکشی و تخریب حداکثری وی از جانب کسانی است که از یک سو معتقدند توافق وین یک فتح‌الفتوح بی‌سابقه در عرصه دیپلماسی است و از سوی دیگر پاسخ هرگونه نقد کارشناسی و تخصصی دراین‌باره را با هوچی‌گری و تخریب می‌دهند.
به گزارش رجانیوز، دراین‌باره رصد صفحه اول نشریات اصلاح‌طلب و حامیان دولت تنها طی ده روز گذشته نشان می‌دهد، سعید جلیلی تاکنون 35 بار به روی صفحه اول آنها آمده و تیترها و گزارش‌های تخریبی، تنها پاسخی بوده که حامیان برجام به انتقادات کارشناسی و تخصصی جلیلی داده‌اند.
به بیان دیگر، در حالی که جلیلی با تمرکز بر متن توافق وین، ایرادات حقوقی، فنی و امنیتی آن را به طور مستند برای نمایندگان ملت تشریح کرده و در پاسخ به سوالات آنها، تاریخچه‌ای از مذاکرات هسته‌ای در دوران تصدی خویش بر پرونده هسته‌ای را نیز بیان کرده و برخلاف تیم مذاکره‌کننده فعلی هیچ نکته «محرمانه»‌ای را بین خود و نمایندگان باقی نگذاشته است، حجم عجیب و قابل توجه تخریب‌های علیه وی آن هم فقط در میان رسانه‌های مکتوب (نه مجازی و خبرگزاری‌ها) حامی دولت نشان می‌دهد دست حامیان برجام تا چه اندازه خالی است و بر این اساس یا تمام متخصصان و کارشناسان باید همسو با دولت یازدهم، چشم بر ایرادات ویرانگر برجام ببندند و از آن حمایت کنند و یا باید موجی از حملات سازماندهی شده دراین‌باره را نسبت به خود پذیرا باشند.
این جریان رسانه‌ای در عین حال تلاش کرده موضوع مهم برجام که دارای تبعات امنیتی و اقتصادی منفی مهم برای کشور است. تبدیل به دعوایی جناحی سیاسی و دعوای تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی  و فعلی کنند.