kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
دادستان کل کشور:

فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی بررسی می‌شود

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد بررسی فیلترینگ تلگرام در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، گفت: در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به فضای مجازی و تهدیدات آن پرداخته می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز دچر جمع خبرنگاران و در حاشیه یکی از جلسات شورای معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر، در پاسخ به این سوال که آیا مجازات اعدام قاچاقچیان حذف شده است یا خیر گفت: مبارزه با مواد مخدر هیچ زمانی از دستور کار خارج نخواهد شد.
وی ادامه داد: در مجازات‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است تجدیدنظر نشده و فقط آیین دادرسی کیفری نسبت به روند تایید این افراد ساز و کار جدیدی پیش‌بینی کرده است.
دادستان کل کشور در مورد ساز و کار جدید گفت: پیش از این دادستان کل و رئیس دیوان عالی درمورد احکام مواد مخدر نظر می‌دادند اما طبق ساز و کار جدید شعب دیوان عالی کشور در سراسر کشور به این امر رسیدگی می‌کنند. رئیسی تاکید کرد: به هیچ وجه از مجازات‌هایی که در قانون وجود دارد کاسته نمی‌شود و تخفیفی نیز به وجود نمی‌آید.
به گزارش فارس، دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا قرار است موضوع فیلترینگ تلگرام در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بررسی شود یا خیر گفت: شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبری آغاز به کار کرده و در اولین جلسه آن به فضای مجازی و تهدیدات آن پرداخته می‌شود.
لزوم تأسیس معاونت دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر در وزارت خارجه
وی همچنین در مورد فعالیت‌های بین‌المللی در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: در این ارتباط در برخی جلسات نیز گفته‌ام که یکی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت امور خارجه است که درواقع عضویت آن به عنوان عضوی از ستاد مبارزه با مواد مخدر به همین علت بوده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش‌های انتظامی و قضایی یک بخش دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و پیگیری‌هایی نیز تاکنون از سوی این ستاد و دیپلماسی خارجی صورت گرفته که به عقیده من کافی نیست. دادستان کل کشور مهمترین معضل کنونی کشور را مواد مخدر عنوان کرد و گفت: آفاتی مانند طلاق و ثروت‌های خرد علت مواد مخدر است و ضرورت دارد یک حرکت جدی برای فعال کردن دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
وی افزود: جا دارد یک حوزه معاونت در وزارت خارجه به بحث دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا کند.
دادستان کل کشور از دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی خواست تا نیرو و امکانات خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر به کار بگیرند چرا که هرچه به سراغ باندهای بزرگتر برویم موفق‌تر هستیم تا زمانی که سراغ خرده‌فروشان برویم.
رئیسی با بیان اینکه نباید خرده‌فروشان را نادیده گرفت، افزود: شبکه‌های بزرگی گرفتار عدالت شده‌اند که هم حجم بالای قاچاق داشته‌اند و هم افراد با سابقه‌ای در آن عضو بودند.
اگرایران مبارزه با مواد مخدر را رها کند تمام اروپا غرق می‌شود
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اگر مواد مخدر  در کشور رها شوند به سمت کشورهای اروپایی سوق داده خواهند شد چرا که بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر می‌خواهند ایران را به عنوان معبری برای خود قرار داده و مواد مخدر را از این طریق وارد کشورهای اروپایی کنند که اگر جمهوری اسلامی این مواد را رها کند تمام اروپا غرق مواد مخدر می‌شود.
وی تصریح کرد: غربی‌ها به جای یک حمایت و تقدیر واقعی حتی یک حرکت صوری هم در این زمینه انجام نمی‌دهند. البته به نظرم ما برای آنچه که امروز انجام می‌دهیم، به تقدیر، تشکر و محکوم کردنشان نگاه نمی‌کنیم ما یک وظیفه الهی، انسانی و اسلامی داریم و براساس قانون به وظیفه قانونی‌مان عمل می‌کنیم.