kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی معتقدند چون ما زندان رفتیم حکومت حق ما است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی معتقدند، اسلام و دین مردم وسیله‌ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم؛ مدتی خانواده پهلوی حکومت کردند و چون ما زندان رفتیم، زحمت کشیدیم و شکنجه شدیم حکومت حق ما است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار رؤسای کلانتری‌های سراسر کشور با بیان این که امنیت یکی از نیازهای بشر به شمار می‌رود، گفت: فلسفه وجود یک دولت در جامعه، شناسایی نیازها و تأمین آنها است، اگر دولت وجود نداشته باشد تمدنی نخواهد بود؛ از همین رو جامعه نیازمند دستگاهی است که نیازهای جامعه و مردم را شناسایی کرده، آنها را تأمین کند و بر روند آن نظارت داشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که متأسفانه هنوز پس از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب این مسئله که کار پلیس افزون بر تأمین امنیت، حفظ ارزش‌های اسلامی است جا نیفتاده و برخی مسئولان سطح بالای کشور هنوز به این مسئله باور و ایمان ندارند، گفت: این مسئله به این دلیل است که اصل نگرش این افراد نسبت به اسلام، نظام، قانون و انقلاب اسلامی با آنچه که مورد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مردمی که در این راه کشته و شهید دادند تفاوت دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که چنین افرادی اسلام را به گونه‌ای دیگر می‌بینند، ابراز داشت: این دسته معتقد هستند که اسلام و دین مردم وسیله‌ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم؛ مدتی خانواده پهلوی حکومت کردند و چون ما زندان رفتیم، زحمت کشیدیم و شکنجه شدیم حکومت حق ماست. دولتی هم که این افراد تشکیل می‌دهند همانند دولت‌های دیگری است که وجود دارد.
آیت‌الله مصباح با طرح این سؤال که آیا پلیس کشور اسلامی با دیگر کشورها تفاوت دارد، ادامه داد: در مسئله کیفیت برخورد با مردم قبل از انقلاب، پلیس به گونه‌ای بود که همه از آن وحشت داشتند و موجودی خشن و دیکتاتور‌مآب به شمار می‌رفت اما در بینش اسلامی پلیس دلسوزانه عمل کرده و تنها در مواقع ضروری از اعمال قدرت استفاده می‌کند؛ کمک کردن به افراد ضعیف و ناتوان جزئی از وظایف پلیس است.
وی خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت در جامعه باید سبب رشد کردن انسان‌ها و رعایت ارزش‌های اسلامی شود که هدف این است و موارد دیگر مقدمه هستند، انسان آفریده شده تا با اختیار خود راه نزدیک شدن به خداوند متعال را انتخاب کند، بنابراین تأمین امنیت و حفظ ارزش‌های اسلامی بر عهده پلیس است.
وی افزود: اصل در نظام اسلامی ارزش‌های الهی و مسئولیت‌پذیری است حال اگر کسانی در هر مرتبه‌ای نپذیرفتند تکلیف ساقط نمی‌شود، هر اندازه که انسان توان دارد باید در مسیر ارزش‌های الهی و اسلامی کار کند. در نظام اسلامی همه مسئول هستند و وظایف در نظام اسلامی منحصر در مقررات نیست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در طول ۱۴۰۰ سال گذشته خداوند به کمتر جامعه‌ای چنین عزتی داده است، اظهار داشت: امروز مسئولان درجه یک آمریکا تصریح می‌کنند که فلان مسئله جز با کمک ایران حل نمی‌شود؛ عزت این کشور از برکت اسلام است، باید توجه داشت تا زمانی که طرفدار اسلام هستیم چنین عزتی داریم.