kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
برای تعیین مجازات عمومی

قاتل شهید خلیلی دوباره محاکمه می‌شود

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه اولیاء دم شهید خلیلی با حضور در دادسرا بطور رسمی از حق قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند، گفت: پرونده مختومه نشده و موضوع از جنبه عمومی جرم بررسی خواهد شد.

قاضی محمد شهریاری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا اولیاء دم شهید خلیلی برای اعلام گذشت خود از حق قصاص قاتل فرزندشان در دادسرا حضور یافتند یا خیر اظهار داشت: اولیاء دم شهید خلیلی دیروز (یکشنبه) در دادسرا حضور یافتند و اعلام گذشت کردند.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به این سوال که آیا پرونده مختومه می‌شود یا خیر؟ افزود: پرونده مختومه نخواهد شد زیرا جنبه عمومی جرم هنوز باقی است و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی به موضوع رسیدگی می‌شود.
به گفته شهریاری، دادگاه در خصوص جنبه عمومی جرم متهم این پرونده تصمیم‌گیری می‌کند.
همچنین پدر شهید خلیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصمیم خود گفت: ما با خدا معامله کرده ایم و هیچ‌گونه چشم داشتی از کسی نداریم.
حامد صفری وکیل خانواده خلیلی نیز گفت: خانواده شهید به‌طور ناگهانی و در زمانی که کسی انتظار نداشت به رغم دریافت حکم قصاص با انتشار بیانیه‌ای از قاتل فرزندشان گذشتند.
وی بیان کرد: خانواده خلیلی هیچ‌گونه چشم‌داشتی از کسی ندارند و انتشار شایعات مبنی بر فشار عوامل بیرونی بر تصمیم آنها تاثیری نداشته است.
وکیل خانواده خلیلی گفت: خانواده شهید این اقدام خود را برای خشنودی رهبر معظم انقلاب انجام داده‌اند.
صفری افزود: مبلغ 35 میلیون تومان پولی که خانواده ضارب در زمان جراحت شهید پرداخت کرده بود توسط خانواده شهید بازگردانده شد.
وی گفت: حکم عمومی ضارب سه تا هفت سال زندان است که پرونده در شعبه مربوطه پیگیری می‌شود.
صفری در پایان گفت: شهید خلیلی با وجود سن کم دارای اوج مردانگی و بزرگی بود واین بزرگی را به خانواده اش انتقال داد و خانواده وی در زمانی که کسی انتظار نداشت رضایت خود را اعلام کردند.