kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

چهار سوی پنج قاره

  قرارداد بزرگ هند و اسرائیل
دولت هند با عقد قراردادی نظامی به مبلغ 400 میلیون دلار با رژیم صهیونیستی قصد تکمیل ناوگان پهپادی خود و خرید پهپاد از این رژیم را دارد.نیروهای مسلح هند در سال 2012 پیشنهاد خرید پهپادهای نظامی به رژیم صهیونیستی را مطرح کردند.
درگیری‌های خونین در سینا
در جریان درگیری‌ ارتش مصر با عناصر تروریستی حاضر در شمال «سینا» 98 تروریست کشته شدند.نیروهای امنیتی مصر می‌گویند موفق شدند 13 کمربند انتحاری را هم منفجر کنند. در جریان این عملیات چهار سرباز مصری کشته و شماری نیز زخمی شدند.
دستگیری پرویز مشرف
دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان حکم دستگیری پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق و رئیس سابق ستاد و ارتش این کشور را صادر کرد.پرویز مشرف که در سال 1999 با کودتایی توانست بر مسند قدرت باقی بماند به اتهام خیانت به کشورش در حبس خانگی به سرمی‌برد.
سئول موشک بالستیک شلیک می‌کند
کره‌ جنوبی از قصد خود برای انجام آزمایش یک موشک بالستیک برد متوسط با هدف مقابله با «تهدیدهای احتمالی موشکی کره شمالی» خبر داد.پیشتر برخی کشورها اعلام کرده بودند که کره جنوبی فضای لازم را برای انجام چنین آزمایشی در اختیار ندارد اما ظاهرا کره جنوبی با انجام این آزمایش می‌خواهد پاسخی به این کشورها بدهد.
تدابیر امنیتی در مالزی
پلیس مالزی پس از درخواست گروه تروریستی داعش از افراط‌گرایان حامی خود برای حمله به مراکز کلیدی در چند کشور از جمله مالزی تدابیر امنیتی را در این کشور به شدت افزایش داده است.دولت مالزی اخیرا قانون جدیدی تحت عنوان قانون پیشگیری از تروریسم را به تصویب رسانده و در تلاش است تهدیدات امنیتی از ناحیه افراط‌گرایان این کشور را خنثی کند.
پیشتازی حزب‌ سیریزا در یونان
نتایج آخرین نظر سنجی‌ها در یونان از پیشتازی حزب چپگرای «سیریزا» متعلق به «الکسیس سیپراس» نخست وزیر سابق یونان حکایت دارد. اما اختلاف آن با حزب دوم در آستانه انتخابات پارلمانی زود هنگام بسیار ناچیز است و همین امر ابهام‌هایی را به وجود آورده است.