kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان نیمه بینای کشور تبلت رایگان می‌گیرند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرویس رفت‌و آمد دانش‌آموزان استثنایی در 10 استان محروم کشور رایگان است.


مجید قدمی در حاشیه گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جهت تأمین هزینه رفت و آمد رایگان دانش‌آموزان استثنایی 10 استان این خدمات ارائه می‌شود و 22 استان نیز از کمک هزینه به همین منظور بهره‌مند می‌شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برای این منظور مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. وی افزود: علاوه بر این امسال برای نخستین بار مشکل کتابهای درسی ویژه دانش‌آموزان استثنایی بطور کامل حل شده و پیش از شروع سال تحصیلی کتابهای تمامی گروههای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی به دست آنان می‌رسد.
قدمی ادامه داد: امسال اعتبار ویژه‌ای به مبلغ 30میلیارد ریال در نظر گرفته شده تا معلمان مدارس عادی به صورت ویژه آموزشهای لازم را در زمینه تعلیم دانش‌آموزان استثنایی فرا گیرند تا دانش‌آموزانی که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند به شکل کامل از کمک معلم بهره‌مند شوند. وی گفت: امسال نیز طرح خدمات حمایتی از دانش‌آموزان مناطق جنوبی کشور که از نیروهای توانبخش (کار درمان، گفتار درمان و شنوایی‌سنج) بهره‌مند نیستند باهدف ارائه خدمات از سوی مراکز بهداشت و درمانی اجرا می‌شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین هزینه دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و افزود: در این زمینه هزینه‌های دارویی دانش‌آموزانی که به صورت دائمی دارو مصرف می‌کنند تأمین می‌شود. قدمی همچنین بدون اشاره به آمار گفت: امسال تمامی دانش‌آموزان نیمه بینا در کل کشور به جای کتابهای درشت خط تبلت رایگان دریافت می‌کنند که برای این منظور 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است. هم اکنون 72 هزار دانش‌آموز استثنایی در هزار و 600 مدارس خاص و 49 هزار دانش‌آموز در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند.