kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

دلالی سیاسی دو مجرم امنیتی در پوشش دانشگاهی(خبر ویژه)

مجله علمی «لنست» (Lancet) در آخرین شماره خود اقدام به انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «بهبود روابط ایران و آمریکا از طریق سلامت عمومی» به قلم افرادی به نام‌های «کامران.ع» و «آرش.ع» کرد!

به گزارش سرویس اجتماعی، خبرها حاکی است برادران «کامران.ع» و «آرش.ع» هر دو دارای سابقه واسطه‌گری برای برقراری ارتباط میان برخی دانشگاه‌های ایران و آمریکا در سال‌های گذشته هستند که در آخرین مورد آن اقدام به دعوت از برخی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت حضور و دیدار با مسئولین دانشگاه «آلبانی» در نیویورک آمریکا می‌کنند  و فعالیت‌های آنها منجر به سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به آمریکا و حضور در دانشگاه مربوطه در اردیبهشت‌ماه سال جاری می‌گردد.
گفتنی است نویسندگان مقاله مزبور، 3 تیرماه 87 به اتهام اقدام برای براندازی نظام، ارتباط با احزاب ضدانقلاب و تشکیل سازمان‌هایی که آمریکا در آنها نقش داشته است بازداشت و به 3 سال حبس محکوم شدند.
با توجه به اینکه مجله «لنست» دارای اعتبار علمی در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌باشد، لذا به نظر می‌رسد که افراد نامبرده با انتشار مقاله‌ای در این نشریه و مطرح کردن سفر دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آمریکا، به دنبال نفوذ و تلاش در جهت برخی واسطه‌گری‌های سیاسی در پوشش دانشگاهی  می‌باشند و با ملاحظه سوابق آنها احتمال برخی فعالیت‌ها در جهت کسب اطلاعات محرمانه دانشگاهی تقویت می‌شود.
این افراد در تلاش هستند تا زمینه نفوذ در بدنه دانشگاهی کشور و برخی ارتباطات را با تابلوی علمی به بهانه توافق هسته‌ای فراهم کنند که برخی همراهی‌ها و اعتماد به این افراد جهت انجام سفرهایی از سوی مسئولین دانشگاهی در جای خود قابل تأمل است و اقدام جدی نهادهای نظارتی در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.