kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

کتاب خاطرات و زندگینامه مقام معظم رهبری به زبان اسپانیایی منتشر شد

موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق، نخستین کتاب خاطراتی از رهبر معظم انقلاب و زندگی‌نامه ایشان را به زبان اسپانیایی منتشر کرد.

موسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه آمریکای لاتین این بار تلاش کرده است تا با ترجمه و انتشار کتاب «خاطرات سبز» نوشته جعفر حمزه به زبان اسپانیایی زمینه آشنایی مردم آمریکای لاتین را با شخصیت مقام معظم رهبری فراهم نماید.
این مجموعه حاوی خاطرات و گزارش‌هایی از شخصیت‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از زندگی، شخصیت، سیره و رفتار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در دوران‌های مختلف زندگی‌شان است.
در این خاطرات که بخشی از آن از گفتارهای خود ایشان استخراج شده، شخصیتی جامع، شجاع، صبور، متفکر، با اراده قوی و مستحکم و باهوش مجسم شده که از لحظات زندگی بهره می‌گیرد و شاد بودن و ورزش و نشاط را در کنار معنویت و آمادگی و اخلاق مورد استفاده قرار می‏دهد و انسان اسلامی را آمیخته‏ ای از سیاست، درایت، هوشمندی، عبودیت و دانش می‏داند. در ابتدا سیری اجمالی از زندگی، تحصیلات و مبارزات ایشان ارائه شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی، روبرتو چامبی از کشور بولیوی و خانم فاطمه پاس از آرژانتین در فعالیتی مشترک این کتاب را به زبان اسپانیایی ترجمه کرده‌اند.