kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
در تازه‌ترین اعترافات احمد‌الاسیر فاش شد

ترور رهبران حزب‌الله و افسران ارتش از اهداف مهم شیخ فتنه در لبنان بود

شیخ فتنه لبنان در جدیدترین اعترافاتش از اهداف تعیین شده برای وی جهت ترور برخی شخصیت‌های حزب‌الله، جنبش امل و افسران ارتش لبنان پرده برداشت.



«احمدالاسیر» که روز شنبه 24 مرداد در فرودگاه بیروت توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد در جریان بازجویی‌ها اعترافات جدیدی کرده از جمله اینکه به برنامه‌ریزی برای ترور شماری از افسران ارتش و برخی شخصیت‌های حزب‌الله و جنبش امل اذعان کرده است.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «الاخبار»، الاسیر معروف به «شیخ فتنه» از نقش بسیاری از افراد که وی را در عملیات تروریستی‌اش یاری داده بودند پرده برداشت و چگونگی اقدام علیه نیروهای ارتش و فرار به منطقه «باب‌التبانه» شهر طرابلس و از آنجا به اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» را روایت کرد.
اگرچه شیخ فتنه ارتباط با گروهک‌های تروریستی جبهه النصره، داعش و «عبدالله عزام» را نفی کرده ولی اعتراف کرده که «عدنان محمد» و «معین ابوشهر» که انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را مرتکب شدند را می‌شناسد.
احمد الاسیر که هفت بار مورد عمل جراحی قرار گرفته بود تا شناخته نشود و با گذرنامه جعلی به فرودگاه حریری در بیروت رفته بود به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده و درحال بازجویی است.
دستگاه قضایی لبنان سال 2014 الاسیر و 53 تن دیگر از همدستانش را به اتهام اقدام علیه نیروهای ارتش و کشتن شماری از افسران ارتش به اعدام محکوم کرده است.
ادامه بحران زباله
از سوی دیگر خبر می‌رسد ساکنان شهرهای «عکار»، «طرابلس»، «صور» و «صیدا» در لبنان با برپایی «تحصن» مخالفت خود را با فساد در دولت اعلام کرده و خواستار ایجاد راهکاری برای حل بحران زباله‌ها شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «العهد لبنان»، در این تظاهرات که جمع زیادی از فعالان لبنانی‌ و تعدادی از روسای اتحادیه‌ها و شهرداری‌ها شرکت داشتند تظاهرکنندگان اعلام کردند که «قدرت فاسد» به طور عمدی لبنانی‌ها را به مردمی گرسنه و بدون داشتن حق رای و اظهار نظر تبدیل کرده است.
تحصن‌کنندگان در این شهرها همچنین تاکید کردند که مقر دولت، پارلمان و کاخ ریاست‌جمهوری متعلق به تمامی مردم لبنان است و نباید به هیچ طایقه یا حزب مشخصی منحصر شود.
از سوی دیگر وزرای حزب‌الله لبنان و حزب تغییر و اصلاح به رهبری میشل عون همچنان به تحریم جلسات کابینه ادامه داده و در جلسه روز پنجشنبه شرکت نکردند.
میشل عون طی یک سخنرانی ضمن تاکید بر ضرورت انتخاب سریع رئیس‌‌جمهور این کشور خواستار انتخاب رئیس‌جمهور از طریق رأی مستقیم مردم شد. وی همچنین ضمن حمایت از تظاهرات اخیر مردم علیه بحران زباله از مردم خواست به تظاهرات خود تا حل ریشه‌ای مشکلات و بحران‌ها در کشور ادامه دهند. میشل عون گزینه حزب‌الله لبنان برای ریاست‌جمهوری است.
مدتی است چند شهر لبنان به دلیل آنچه «فساد دولتی» نامیده می‌شود با بحران زباله مواجه شده است.
مخالفان و حتی حزب‌الله لبنان با ابراز تأسف نسبت به ناتوانی دولت درحل مسئله ساده‌ای مثل زباله، خواستار کناره‌گیری دولت و روی‌کارآمدن دولتی قوی هستند. این عده خالی بودن پست ریاست‌جمهوری را نیز در این بحران بی‌تأثیر نمی‌دانند. شرکتی که مسئول جمع‌آوری زباله‌ها در بیروت است متعلق به سعد حریری است!