kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

جشنواره ملی آش نیر با معرفی نفرات برتر پایان یافت

دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر استان اردبیل با معرفی نفرات و استان‌های برتر به پایان رسید.


به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این جشنواره که با استقبال گسترده گردشگران و غرفه‌دارانی از 15 استان کشور برگزار شده بود، پس از دو روز اجرای برنامه‌های متنوع و پخت و عرضه انواع آش‌ها و غذاهای سنتی به کار خود پایان داد.
در روز اختتامیه این جشنواره، آش و غذاهای سنتی پخته شده توسط بانوان آشپز مورد ارزیابی داوران جشنواره قرار گرفت و برترین غرفه، آش و غذاهای سنتی از نظر کیفیت، طعم و مقبولیت عمومی معرفی و با اهدای هدایایی از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.
بتول نقدی از استان ایلام مقام نخست جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی را در بخش آش مانشت به خود اختصاص داد و به ترتیب الناز آقانژاد از روستای کورعباسلوی نیر و راضیه قلی‌و‌ند از اردبیل به عنوان نفرات دوم و سوم در بخش آش رشته و گوجه‌ معرفی و انتخاب شدند.
در بخش غذاهای سنتی نیز، غذاهای سنتی بریانی و لونگی پخته شده توسط لیلا عقلی از اصفهان و لیلا دیده‌روشنی از اردبیل به عنوان منتخبان نفرات اول و دوم هیئت داوران جوایز و هدایایی از دست مسئولان دریافت کردند.همچنین حوریه شوقی از شهرستان نیر به دلیل حضور مداوم و 10 ساله خود در جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی به عنوان «مادر جشنواره» معرفی و برگزیده شد.علیپور از استان گیلان و افسانه قنبریان از استان همدان عنوان «غرفه برتر» دهمین جشنواره ملی آش نیر را به خود اختصاص دادند.