kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
با حضور رئيس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی

ایران چک جدید رونمایی شد

ایران چک و سکه‌های جدید از سوی بانک مرکزی در سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش سایت بانک مرکزی، با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان از ایران چک 500 هزار ریالی جدید و سکه‌های پنج‌هزار ریالی جدید و مدال‌های یادبود طلا و نقره رونمایی شد. انجام این مراسم در دفتر رئیس‌جمهور صورت گرفت.
امیر شکری، رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک درباره ویژگی‌های ایران چک رونمایی شده اظهار  کرد: ایران چک 500 هزار ریالی جدید در ابعاد 71×142 میلی‌متر تولید شده است. تصویر روی آن گنبد و گلدسته و نمای پشت آن سقاخانه حرم امام رضا(ع) است.
وی درخصوص تفاوت‌های ایران چک جدید با قدیم گفت: موضوع طرح و رنگ ایران چک جدید نسبت به آنچه موجوداست تغییر کرده و موارد امنیتی آن ارتقاء یافته است. ایران چک جدید نسبت به نمونه موجود، کوچکتر و با قطع اسکناس 500 ریالی تولید شده است.
رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک درباره ویژگی‌های سکه‌های پنج‌هزار ریالی هم گفت: سکه مذکور 10/1 گرم وزن و 29/3 میلی‌متر قطر دارد و با طرح گنبد و گلدسته حرم امام رضا(ع) ضرب شده است. همچنین مدال‌های یادبود طلا و نقره نیز که مزین به تصویر ضریح امام رضا(ع) است در قطعات دو و نیم، پنج و ده بهار در دست تولید است که به زودی توزیع می‌شود.
مقرر است، ایران چک جدید و سکه 5000 ریالی رایج که مزین به تصویر بارگاه حضرت امام رضا(ع) است امروز چهارشنبه چهارم شهریور مصادف با میلاد با برکت آن امام همام و به یمن این روز فرخنده، در شعب منتخب بانکها در مشهد مقدس توزیع شود.
 در سایر نقاط کشور نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته توزیع ایران چک و مسکوکات جدید از هفته آتی در شعب منتخب بانکها صورت خواهد گرفت. ایران چک‌های فعلی نیز کماکان معتبر بوده و تا پایان عمر مفید خود در چرخه مبادلات باقی خواهند ماند.