kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
افخم:

ادعاهای اوباما بی‌اساس و تکراری است

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس جمهور آمریکا را بی‌اساس دانست و آن را رد کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،مرضیه افخم گفت: ادعاهای تکراری مقامات آمریکا که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابی‌های طرفدار اسرائیل مطرح می‌شود، نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولین آمریکایی در ترجیح منافع ملی خود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا بشدت اسیر رقابت‌های سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده‌های موهوم و خطرناک و هراس افکنی است که تاکنون هزینه‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته است و امروز یکی از ریشه‌های اصلی ناامنی بین‌المللی است.
افخم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مهمترین منبع بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمایت دولت‌های آمریکا از این رژیم و سیاست ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها؛ آمریکا را در موضع متهم قرار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش درعرصه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی‌پذیرد، اضافه کرد: تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد بوده و موجب مسئولیت بین‌المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده آمریکا می‌باشد.