kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه از فوتبال

انتقاد از صحبت‌های اخیر رئیس سابق فدراسیون فوتبال
اکبر نوجوان رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی در واکنش به صحبت‌های اخیر محمد دادکان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب و انتقاداتش از ورود اعضای سپاه به فوتبال، اظهار داشت: خدمت دادکان ارادت دارم اما باید یادآور شوم وقتی در زمان جنگ خیلی از اعضای سپاه که اتفاقا ورزشی هم بودند، عشق خود یعنی ورزش را رها کردند و به میدان‌های جنگ رفتند، آقای دادکان در دانشگاه به تحصیل مشغول بود! آیا من و امثال من اشتباه کردیم که برای دفاع از آب، خاک و ناموس، تمام عرصه‌ها از جمله ورزش را رها کردیم و به جبهه‌های جنگ رفتیم؟! رئیس اسبق هیئت فوتبال باشگاه نیروی زمینی ادامه داد: آقای دادکان شاید الان بگوید منظورش تمام سپاهی‌های حاضر در ورزش نبوده اما ایشان در برنامه پنجشنبه شب همه را با یک چوب راند! سوال من از دادکان این است که آیا ساکت به عنوان یک سپاهی در فوتبال و سپاهان موفق نبود؟! آقای دادکان مگر قهرمانی پاس با سردار آجورلو بدست نیامد؟! آقای اکبرترکان چگونه، آیا در مدیریت کشتی موفق نبود؟ آقای داورزنی مدیر موفق فدراسیون والیبال مگر نظامی نیستند؟! همین آقای نوآموز که دادکان از وی تعریف می‌کند مگر نظامی نیست؟ آقای عزیز محمدی که با خود دادکان کار کرده، از سپاهیان حاضر در ورزش است.   رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور خاطرنشان کرد: زمانی که دادکان برای پرسپولیس بازی می‌کرد، امثال اسماعیل کوثری در ابومسلم پا به توپ بودند. وقتی که جنگ شد امثال کوثری فوتبال را رها کردند و به جبهه رفتند. حالا اگر قرار باشد کوثری در ورزش خدمت کند، آقای دادکان باید بگوید نباید یک سپاهی در فوتبال یا ورزش باشد؟!
سپاهان از پادوانی و پریرا غرامت می‌گیرد
رییس هیئت مدیره سپاهان می‌گوید صادر نشدن ITC دو بازیکن خارجی سپاهان به مدیر‌برنامه‌های آنها ارتباط دارد و اگر مشکل‌شان درست نشود، سپاهان پولی به آن‌ها پرداخت نمی‌کند و غرامت هم می‌گیرد.منوچهر نیکفر با اشاره به اشتباه صورت گرفته در ثبت قرارداد دو بازیکن خارجی سپاهان، لوسیانو پریرا و لئوناردو پادوانی خاطر‌ نشان کرد: این دو بازیکنان خوبی هستند، اما صادر نشدن ITC آنها مربوط به باشگاه نیست. مدیر برنامه‌هایی که آنها را به باشگاهمان معرفی کرده‌اند مسئول حل مشکلات آنها هستند و اگر نتوانند این کار را انجام دهند از آنها غرامت می‌گیریم. روی این دو بازیکن حساب کرده بودیم اما با مشکل فعلی از داشتن یک مهاجم و یک مدافع خوب محروم شده‌ایم.
پرسپولیس به دنبال بخشیده شدن محرومیت بنگر
سرپرست تیم پرسپولیس می‌گوید این باشگاه خواهان بخشیده شدن محرومیت بنگر است.محمود خوردبین درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن اظهار کرد:‌ داور قضاوت عادلانه‌ای نداشت. من شنیده‌ام اصفهانیان اعلام کرده با داور بازی برخورد می‌کند و شاید او را محروم کند اما با محرومیت او امتیاز بازی به پرسپولیس داده نمی‌شود. اگر امتیاز بازی را به پرسپولیس می‌دهند داور را هم محروم ‌کنند. خوردبین با بیان اینکه باشگاه به کارت قرمز بنگر اعتراض کرده است گفت: باشگاه به دنبال این است که کارت قرمز بنگر بخشیده شود تا بتوان از او در بازی با فولاد استفاده کنیم.
جاسم کرار به تیم ملی عراق دعوت شد
سرمربی تیم ملی عراق اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را اعلام کرد که جاسم کرار بازیکن استقلال یکی از آن‌هاست.یحیی علوان گفت: 16 بازیکن را برای اردوی تیم ملی عراق دعوت کرده ایم تا برای دو مسابقه حساسی که در چارچوب مرحله مقدماتی آسیا منتخب جام جهانی مقابل تایوان و تایلند در پیش روی داریم به میدان بروند.جاسم کرار به دلیل مسائل انضباطی به تیم ملی عراق برای جام ملت‌های آسیا دعوت نشده بود اما این بار سرمربی جدید عراق او را دعوت کرده است.
دعوت دوباره از محسن قهرمانی به کمیته اخلاق
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی به ادعای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال را آغاز کرد.پس از اظهار نظر محمد دادکان در برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر اینکه داور محروم به او گفته یکی از دست‌اندرکاران فدراسیون خواسته نتیجه بازی را دربیاورد، کمیته اخلاق بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد. آبانگاه عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این باره گفت: رسیدگی به ادعای دادکان را آغاز کرده‌ایم و در همین رابطه مسئولان درگیر با این موضوع به‌ویژه مسئولان کمیته و دپارتمان داوری وقت را فرا می‌خوانیم. از محسن قهرمانی نیز دعوت خواهیم کرد تا در این باره صحبت کند.وی افزود: اگر این موضوع صحت داشته باشد با فرد یا افرادی که چنین دستوری را داده باشند به شدت برخورد می‌کنیم. از نظر کمیته اخلاق چنین پرونده‌هایی هیچگاه مختومه نیست.