kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
برای نخستین بار در تاریخ اتفاق افتاد

صعود نماینده دوومیدانی ایران به مرحله نیمه نهایی دو 100 متر جهان

نماینده دوومیدانی ایران برای نخستین بار در تاریخ جواز حضور در مرحله نیمه نهایی دو 100 متر جهان را بدست آورد.

در روز نخست پانزدهمین دوره رقابت های جهانی دوومیدانی، حسن تفتیان در ماده 100 متر موفق به ثبت رکورد 10:10 ثانیه شد. تفیتان که در دسته 6 با بزرگانی چون جاستین گاتلین آمریکایی رقابت می کرد در پایان با ثبت رکورد 10:10 به عنوان نفر چهارم از خط پایان عبور کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تفتیان همین چند هفته قبل موفق شد رکورد 10:10 را در جام کازانف قزاقستان به ثبت برساند و با آن به عنوان رکوردار 100 متر ایران معرفی گردید. در پایان رقابت های دسته 6 دو 100 متر، جاستین گاتلین از آمریکا با رکورد 09:83 به عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. پس از وی نیز دونده کانادایی با رکورد 10:03 ثانیه در رده دوم ایستاد و دوند آفریقایی جنوبی با رکورد 10:07 ثانیه عنوان سوم را به خود اختصاص داد. رضا قاسمی دیگر دونده ایران در گروه هفت‌ این رقابت‌ها نیز با زمان 10.25 ششم شد. در این دسته «یوسین بولت» نامدار از جامائیکا و «حسن سعید» از مالدیو ، «یان کارلوس مارتینز» از دومنیکن،  «فخری اسماعیل» از برونئی، «مایک راجرز» از آمریکا ، «چوراندی مارتینا» از هلند و «لوی کادوگان» از باربادوس حضور داشتند.
رقابت با بزرگانی چون گای و پاول
دونده دو 100 متر ایران که برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی کشورمان موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی شد، در مرحله نیمه نهایی هم گروه دوندگان بزرگی چون تایسون گای آمریکایی و آسافا پاول جامائیکایی شد. تفتیان در دسته سوم مرحله نیمه نهایی به رقابت با حریفان خود می پردازد. مرحله نیمه نهایی دو 100 متر امروز برگزار
 می شود.
رجبی به نیمه نهایی نرسید، مرادی به خط پایان
روز گذشته تیم ملی دوومیدانی ایران دو نماینده دیگر هم داشت؛ لیلا رجبی در پرتاب وزنه زنان و محمد جعفر مرادی در دو ماراتن. در پایان مسابقات پرتاب وزنه زنان، لیلا رجبی با ثبت رکورد 17.04 متر نتوانست از مرحله مقدماتی این مسابقات صعود کند. رجبی در شرایطی رکورد 17.04 را به ثبت رساند که بهترین رکوردش 18.18 است. محمد جعفر مرادی هم در دو ماراتن صبح دیروز به مصاف حریفان خود رفت و در پایان نتوانست مسیر مسابقه را به پایان برساند.
 این در حالی است که محمد جعفر مرادی با ثبت رکورد 02:17:41 توانسته بود جواز حضور در رقابت های جهانی را بدست آورد.