kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

200 مرکز جامع خدمات بیماران سرطانی در کشور راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 200 مرکز جامع خدمات بیماران سرطانی به زودی در سراسر کشور دایر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی جمعه‌شب در همایش گرامیداشت روز پزشک در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: در طول دو سال گذشته قدم‌های خوبی برای سلامت مردم برداشته شده است اما در حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان نیازمند فعالیت‌های بیشتری
 هستیم.
وی ادامه داد: به منظور حمایت بیشتر از بیماران سرطانی در سراسر کشور200 مرکز جامع خدمات بیماران سرطانی دایر می‌شود که برخی از آنها بسیار پیشرفته است و برخی دیگر نیز خدماتی چون رادیوتراپی ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: به ازای هر 12 هزار و 500نفر یک پایگاه بهداشتی و به ازای هر 50هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ کشور دایر
 می‌شود.
وی از بی‌احترامی و تمسخر نسبت به جامعه پزشکی کشور انتقاد کرد و گفت:‌این موارد در شأن رسانه‌ها نیست.
وزیر بهداشت به اهمیت بحث بهداشت و درمان در قم اشاره کرد و گفت: مراجعان مراکز درمانی قم نه تنها اهالی قم بلکه مشتاقان معرفت اسلامی و شیعی از سراسر جهان اسلام و دنیا و سراسر کشور هستند لذا خدمات پزشکان قم تابلوی کار حوزه سلامت بوده و مسئولیت پزشکان قم و دانشگاه علوم پزشکی این استان سنگین‌تر است.
هاشمی افزود: پیگیری روند اتمام ساختمان‌های دانشکده پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی به علاوه مرمت و تجهیز مراکز درمانی و اضافه شدن تعداد زیادی تخت به مجموعه بهداشتی قم از خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان این استان است.
وی با اشاره به وعده رئیس‌جمهوری در اسفندماه سال گذشته در سفر به قم مبنی بر ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی،‌ افزود: زمین این بیمارستان اکنون در 11 هکتار تحویل  داده شده است و برای آغاز به کار عملیات عمران آن قراردادی با یک شرکت معتبر بین‌المللی برای ساخت بسته شده و کمتر از چهار ماه آینده کار اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی افزود: بیمارستان فرقانی قم نیز طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان منطقه محروم نیروگاه قم نیز در مرحله تکمیل و بهره‌برداری است هم‌چنین در مجاورت بیمارستان شهید بهشتی با همکاری یک خیر 300 تخت درمان افزایش خواهد یافت.
هاشمی بر تامین عدالت در سلامت برای همه آحاد ایرانیان تاکید کرد و افزود: شهرهایی چون قم و مشهد نقاط حاشیه‌نشین دارند و طی طرحی جدید این نقاط تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند که پیش از این هیچ امکان خدمات درمانی نداشته‌اند.
وی گفت: دارالشفاء جمکران به یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی کشور تبدیل می‌شود.