kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

حوادث کوتاه از کشور

    تصادف در جاده کیاسر با 4 کشته
ساری - خبرنگار کیهان: تصادف دو دستگاه خودرو سبک و سنگین در جاده کیاسر به سمنان موجب مرگ تمامی سرنشینان خودرو سواری زانتیا شد.
به گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران این حادثه که ساعت 22 و 37 دقیقه جمعه در منطقه مازا جاده کیاسر به سمنان بین دو دستگاه خودرو سواری زانتیا و کامیون رخ داد ‌هر 4 سرنشین خودرو زانتیا که یک نوجوان 12 ساله و دو زن 26 و 35 ساله و یک مرد 50 ساله بودند، در اثر شدت تصادف در دم جان باختند.
سرهنگ محمدنژاد رئیس پلیس راه مازندران علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ زانتیا اعلام کرد.
سانحه رانندگی 2 قربانی گرفت
مهاباد - ایرنا: حادثه رانندگی در مسیر اشنویه به پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی 2 کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
فرمانده پلیس راه نقده روز شنبه گفت: این حادثه دیشب در کیلومتر 5 مسیر اشنویه - پیرانشهر بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس و سمند به وقوع پیوست.
سرگرد علیرضا اسماعیل‌نژاد افزود: در این حادثه هر دو سرنشین خودرو پژو پارس که مادر و فرزند بودند، جان خود را از دست دادند و راننده سمند نیز زخمی و بلافاصله با حضور نیروهای امدادی به بیمارستان اشنویه منتقل شد. وی انحراف به چپ خودرو پژو پارس را علت این حادثه اعلام کرد.
قاچاق سوخت 3 نفر را به کام مرگ کشاند
زاهدان - ایرنا: بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون خاور با وانت تویوتا حامل مواد سوختی قاچاق در محور خاش به زاهدان حوالی منطقه دهپابید از حوزه بخش نوک‌آباد 3 نفر در آتش سوختند و یک نفر نیز مجروح شد.
محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش گفت: دو تیم امدادی این نهاد به همراه تیم‌هایی از پلیس و فوریت‌های پزشکی در محل حاضر شدند و در جمع‌آوری اجساد و اعزام مجروح به مرکز درمانی مشارکت داشتند.
هنوز علت این حادثه که بامداد جمعه اتفاق افتاد از سوی کارشناسان پلیس راه اعلام نشده است.
مرگ 2 موتورسوار
آغاجاری - فارس: در اثر برخورد 2 دستگاه وانت پیکان و موتورسیکلت در 12 کیلومتری جاده آغاجاری 2 نفر در کنار رودخانه مارون فوت کردند.
این دو جوان حدود 20 تا 22 ساله به نام‌های «سعید یونگانی» و «امین امیدی» بعد از آب‌تنی هنگامی که با وسیله نقلیه موتورسیکلت خود از کنار رودخانه مارون وارد جاده اصلی می‌شدند با یک دستگاه وانت پیکان تصادف کرده و به علت شدت تصادف و جراحات وارده از ناحیه سر در دم فوت کردند.
برخورد پراید با شتر
سمنان - خبرنگار کیهان: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک نفر شتر در محور فرعی شاهرود - طرود یک کشته و 4 مصدوم برجای گذاشت.
این حادثه ساعت 21 و 33 دقیقه شامگاه جمعه رخ داد و مصدومان به بیمارستان شاهرود منتقل شدند.
بی‌توجهی راننده پراید به جلو، علت این تصادف اعلام شد.
عروسی عزا شد
قم - ایرنا: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: حرکات نمایشی راننده پژو پارس و بی‌احتیاطی یکی از سرنشینان آن، باعث سقوط این سرنشین به پایین پل و فوت وی شد.
سرگرد حمید عرب افزود: در این حادثه خودروهای همراه کارناوال عروسی بدون توجه به تذکرهای مکرر پلیس، اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک کردند و با توجه به اینکه راننده پژو پارس در حالت طبیعی نبود، منجر به حادثه تلخ سقوط یکی از سرنشینان شد.
وی افزود: یکی از سرنشینان روی لبه پنجره خودروی یاد شده نشسته و با توجه به سرعت بالا، این خودرو با میله‌های سمت راست پل نیروگاه برخورد کرد و منجر به سقوط این فرد به پایین پل و مرگ وی شد.
مرگ نوجوان در سد خاکی
خمین - ایرنا: نوجوان 16 ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان شازند استان مرکزی در سد خاکی روستای دره‌گر از توابع خمین غرق شد.بخشدار کمره خمین گفت: این فرد روز جمعه به قصد تفریح به روستای دره‌گر خمین سفر کرده و بدون آشنایی با فن شنا برای آب‌تنی وارد این سد خاکی شده بود که در نهایت به دلیل خفه شدن در آب جان خود را از دست داد.
احمد اسدی افزود: به دلیل نداشتن امکانات غواصی در این شهرستان از نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر استان مرکزی برای بیرون کشیدن جسد این نوجوان استفاده شد.
رودخانه زاب دختر بچه را برد
مهاباد - ایرنا: رودخانه زاب در جنوب آذربایجان‌غربی باز هم قربانی گرفت و این بار یک دختر 7 ساله را به کام مرگ کشاند.
مسئول اداره آتش‌نشانی سردشت روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه در حاشیه روستای کانی گویز از توابع این شهرستان زمانی روی داد که کودک 7 ساله در حاشیه رودخانه زاب در داخل آب مشغول بازی بود.رحمان امینی افزود: پدر این دختر خردسال که در کنار رودخانه در حال چرای دام‌ها بود، ناگهان متوجه غیبت فرزندش در حاشیه رودخانه می‌شود.
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی جنازه این دختر را بعد از یک ساعت تلاش از رودخانه خارج کردند.
کشف محموله هروئین در رشت
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی گیلان دیروز گفت: ماموران مرزبانی این فرماندهی در پی کسب گزارشی مبنی بر اینکه فردی قصد وارد کردن مواد مخدر به این استان دارد، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.سرهنگ سیدیوسف مرتضوی افزود: ماموران با شناسایی متهم، در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر و از خودرو نامبرده مقدار 500 گرم هروئین کشف کردند.
توقیف 410 کیلو تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام گشت‌زنی در جاده «نهبندان- سربیشه» به یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.سرتیپ دوم واعظی افزود: راننده با مشاهده ماموران متواری شد که با علائم هشداردهنده به وی دستور توقف خودرو صادر و پس از 10 کیلومتر تعقیب و گریز توسط پلیس در نهایت متوقف شد.
وی ادامه داد: با توقف خودرو و بازرسی از آن 367 کیلوگرم تریاک از داخل صندوق و کابین خودرو کشف شد.
واعظی تصریح کرد: در عملیاتی دیگر ماموران ایست و بازرسی شهید حسینی سهل‌آباد نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل بار موز را متوقف کردند که در بازرسی از خودرو 43 کیلوگرم تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی تاکید کرد: در این عملیات 2 دستگاه خودرو توقیف و 2 نفر دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شدند.
انهدام باند سارقان مسلح
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان «سراوان» سیستان و بلوچستان «از انهدام باند سارقان مسلح و کشف 11 فقره سرقت خبر داد.»
 سرهنگ دوم «اسماعیل منصوری» گفت: در پی افزایش سرقت‌های مسلحانه و به عنف در شهرستان سراوان، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان خبره پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری سارقان تشکیل شد.
جانشین انتظامی سراوان افزود: این تیم ویژه با به کارگیری منابع و انجام کار اطلاعاتی شبانه‌روزی یکی از سارقان را شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر کردند.منصوری ضمن اشاره به اینکه متهم دستگیر شده دارای سوابق کیفری است.، تصریح کرد: این سارق در تحقیقات تخصصی پلیس، به 7 فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و 4 فقره سرقت به عنف به همراه چهار نفر از همدستانش اعتراف کرد.این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در ادامه عملیات با شناسایی محل اختفای سایر اعضای این باند، آنان را نیز در یک عملیات هماهنگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.