kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه خبر داد

انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور

براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.

سرهنگ دوم فرزاد فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه‌های بومی شناسایی شد.
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه‌های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط  کردند.
سرهنگ فریدونی توضیح داد:‌ پهپادها دو نوع هستند، پهپادهایی که برای شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و پهپادهایی که علاوه بر شناسایی توانایی درگیری نیز دارند، پهپادی که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسایی بود
وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن ارائه نکرد.
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در غرب کشور 12 اخطار رادیویی به پروازهای ناشناس داده شده که خوشبختانه آنها تبعیت کردند و در نهایت منجر به قطع مرز نشده است.
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه توضیح داد: اگر هویت پروازهایی که توسط سیستم پدافند هوایی شناسایی می‌شود مشخص شود می‌توانند وارد فضای کشور شوند در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.
سرهنگ فریدونی ادامه داد: اگر هواپیمای ناشناسی در فضای کشور و فضای پیرامونی شناسایی شود در مرحله نخست به آن هشدار رادیویی خواهیم داد و سپس به ترتیب هواپیماهای نیروی هوایی، سامانه‌های موشکی و گروه‌های توپخانه برای درگیری با پرواز متخاصم وارد عمل می‌شوند.
وی افزود: پدافند هوایی با توجه به ابزاری که در اختیار دارد به پروازهایی که راهبری خود را از دست داده‌اند نیز کمک می‌کند.فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اعلام کرد: برد و دقت سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی که به ما واگذار شده ارتقاع پیدا کرده است.
وی با اشاره به امنیت آسمان ایران گفت: روزانه 400 پرواز بین‌المللی از آسمان غرب کشور عبور می‌کنند.