kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

بالتیمور پایتخت قتل در آمریکا

رشد فزاینده آمارهای مربوط به قتل و کشتار در شهر بالتیمور آمریکا ( چه از سوی پلیس نژادپرست و چه از سوی جانیان و آدمکشان) این شهر را تبدیل به «پایتخت قتل در آمریکا» کرده است.

 پلیس نژادپرست آمریکا  طی ماه‌های گذشته سیاه پوستان زیادی را در شهرهای مختلف این کشور به بهانه‌های واهی و در حالی که غیرمسلح بوده اند به قتل رسانده است. در این بین جانیان و آدم‌کشان نیز بیکار ننشسته و به قتل مردم و به ویژه سیاهان می‌پردازند.
گزارش‌ها در همین ارتباط حاکی است از اول سال میلادی تاکنون ۲۰۸ مورد قتل در نیویورک به ثبت رسیده و این در شرایطی است که این رقم برای شهر «بالتیمور» که مرکز اعتراضات ضد نژادپرستی طی ماه‌های اخیر بوده  به بیش از ۲۱۳ مورد رسیده است.
 درهمین رابطه خبر گزاری  تسنیم به نقل از اسپوتنیک نوشت: «در حالی که جمعیت نیویورک بیش از 4/8 میلیون نفر است، جمعیت بالتیمور به کمتر از ۶۲۰ هزار نفر رسیده است، این بدان معناست که نرخ قتل و کشتار در نیویورک به 5/2 در ۱۰۰هزار رسیده است ولی این رقم در بالتیمور به ۳۴ در ۱۰۰هزار نفر بالغ شده است.»
البته از نظر تعداد موارد قتل، «شیکاگو» با ۲۸۴ مورد قتل همچنان «مرگبارترین شهر آمریکا» به شمار می‌رود ولی با توجه به جمعیت 7/2 میلیون نفری این شهر نرخ قتل و کشتار در شیکاگو نیز به کمتر از 4/10 در ۱۰۰هزار نفر رسیده است که این رقم یک‌سوم نرخ قتل و کشتار در بالتیمور است.
رسانه‌های خبری آمریکا می‌گویند، تعداد موارد قتل و آدمکشی در بالتیمور طی ماه جولای( تیرماه) به بیش از ۴۰ مورد رسیده است که این بالاترین سطح در ۴۵ سال گذشته به شمار می‌رود. همین امر بالتیمور را به «پایتخت قتل» آمریکا تبدیل کرده است.
 خبر دیگر از آمریکا اینکه، جنبش «حمایت از زندگی سیاهپوستان آمریکایی» با معرفی «کمپین صفر»، طرحی را برای از بین بردن رفتارهای خشن آمریکا ارائه کرده است که شامل استفاده از دوربین‌های خاصی بر روی لباس ماموران پلیس برای ضبط رفتارهای آنها، نظارت جامعه، ارتقای آموزش ماموران پلیس و پایان دادن به نظامی‌گری ماموران پلیس بوده است.
براساس نظرسنجی مشترک «سی.ان.ان» و مؤسسه «او.آر.سی»، بیش از یک سوم آمریکایی‌ها از این جنبش حمایت کرده‌اند. جامعه آمریکا مدتهاست از یک «نژادپرستی عمیق» رنج می‌برد. پلیس نژادپرست آمریکا مدتی است با قتل سریالی رنگین پوستان، گوشه‌ای از وجود چنین واقعیت تلخی را به نمایش می‌گذارد.