kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
با اشاره به کسری بودجه 200 میلیارد دلاری

شاهزاده سعودی: محمد بن سلمان نادان عربستان را به ملک خصوصی تبدیل کرده است

نوه پادشاه سابق عربستان ضمن اشاره به کسری بودجه 213 میلیارد دلاری کشورش اعلام کرد که «محمد بن سلمان» نادان کشور را به ملک خصوصی خود تبدیل کرده و در حال غارت بیت‌المال است.

عربستان پس از مرگ «ملک عبدالله» دوران پر‌تنشی را گذرانده است. بلافاصله از همان روزهای پس از  مرگ پادشاه عربستان، تصفیه حساب‌ها و جنگ قدرت در خاندان سعودی شروع و افشاگری‌ها علیه یکدیگر آغاز شد. اخیرا نیز یکی از شاهزادگان سعودی با اشاره به نالایقی هیئت حاکمه، از کسری بودجه باورنکردنی آل سعود خبر داده است. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «العهد»، «سعود بن سیف النصر» نوه «سعود بن عبدالعزیز» پادشاه پیشین عربستان با بیان دلایل واقعی کسر بودجه شدید عربستان گفت: «مبلغ کسری بودجه ممکن است به ۸۰۰ میلیارد ریال(213 میلیارد دلار) برسد.» وی اعلام کرد، در ارتباط با افشاگری در مورد فساد مالی و اداری «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد، یک بار تهدید به دستگیری شده و بار دیگر پیشنهادهای  مالی دریافت کرده است.
این شاهزاده سعودی تاکید کرد، یکی از دلایل کسری بودجه این است که این نادان – محمد بن سلمان- کشور را به ملک خصوصی خود تبدیل کرده  و پست‌های عالی را به اطرافیان یا کسانی داده است که با او در شرکت‌ها و موسسات مختلف کار می‌کنند. وی گفت: «به وطن و ملت و خاندان حاکم در مورد خطرات سیاسی و اقتصادی ناشی از اقدامات «محمد بن سلمان» نادان به عنوان رئیس شورای اقتصادی هشدار می‌دهم.»
«سیف النصر» افزود: «بر اساس برآوردها کسری بودجه که نباید از ۱۴۵ میلیارد ریال(38 میلیارد دلار) فراتر می‌رفت، اکنون به ۵۰۰ میلیارد دلار(130 میلیارد دلار) رسیده است و چه بسا تا زمان اعلام بودجه آینده به بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال(200 میلیارد دلار)  برسد. وی در توضیح این مطلب تصریح کرد، دلیل این کسری بودجه فراوان فقط به کاهش قیمت نفت مربوط نمی‌شود، بلکه لغزش‌های اقتصادی و معاملات بزرگ تسلیحاتی و هزینه جنگ و دزدی‌های دیگر «محمد بن سلمان» نیز در این وضعیت دخیل است. وی تاکید کرد، همه بدانند که فعالیت‌های این نادان در غارت بودجه و ثروت‌های کشور نه متوقف می‌شود و نه او قصد متوقف کردن آن را دارد بلکه وی در نظر دارد بار کسری بودجه را به مردم تحمیل کند.
پیش از این نیز شاهزادگان سعودی مثل «مجتهد» اقدام به افشاگری‌های مشابه کرده‌اند.