kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
با هدف روحیه‌بخشی به تکفیری‌ها صورت گرفت

استقرار گسترده تانک‌ها و ادوات جنگی اسرائیل در مناطق مرزی سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی برای بالا بردن روحیه تروریست‌های تکفیری شمار زیادی از نظامیان و تجهیزات جنگی خود را در نوار مرزی واقع در بلندی‌های اشغالی جولان مستقر کرد.

پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حومه استان قنیطره که به شهادت دست‌کم پنج شهروند سوری و زخمی شدن 7 تن منجر شد خبر می‌رسد، ارتش رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از تانک‌ها و جنگ‌افزارهای خود را در نوار مرزی واقع در این منطقه مرزی مستقر کرده است. ماجرا از روز جمعه گذشته و پس از آن آغاز شد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی سوری را در منطقه «الکوم در حومه «قنیطره» سوریه بمباران کردند که منجر به شهادت هر 5 سرنشین خودرو شد.
رژیم صهیونیستی با اعتراف به این تجاوز، ادعا کرد خودروی یاد شده حامل نیروهای مقاومت بوده که اقدام به شلیک 4 موشک از منطقه جولان سوریه به سمت شهرک‌های صهیونیستی کرده بودند.
به دنبال این ادعاها، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکی از مراکز وابسته به ارتش سوریه را نیز هدف گرفتند که منجر به شهادت یکی از سربازان و زخمی شدن 7 نفر دیگر شد.
شبکه المنار لبنان در همین رابطه به نقل از منابع سوری تاکید کرد که هنگ 137 ارتش سوریه که در روزهای اخیر نقش موثری در مقابله با حملات اخیر تکفیری‌ها به درعا و قنیطره ایفا کرده بود، هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است تا بدین وسیله روحیه گروه‌های تروریستی را افزایش دهند. طی روزهای گذشته، فرماندهان گروه‌های تروریستی خواستار بهره‌گیری از پوشش هوایی صهیونیست‌ها و حمله به مراکز نظامی ارتش سوریه در قنیطره شده بودند.در بحبوحه این تحولات خبر رسید، رژیم صهیونیستی با استقرار گسترده تجهیزات و نظامیان خود در مناطق مرزی سوریه درصدد احیای روحیه از دست رفته تکفیری‌ها است.
در همین حال رسانه‌های سوری اعلام کردند ارتش سوریه و گروه‌های مردمی این کشور آمادگی کامل خود را برای مقابله با این‌گونه اقدامات اعلام کرده‌اند اما باور منابع اسرائیلی آن است که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دستوری برای پاسخ دادن به این حملات صادر نخواهد کرد.
رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون، حدود 1200 کیلومتر از بلندی‌های جولان سوریه را به اشغال خود درآورده است. 510 کیلومتر دیگر از بلندی‌های جولان همچنان در محدوده سیطره حکومت سوریه قرار دارد.
در همین رابطه تحلیلگران سوری نیز معتقدند رژیم صهیونیستی درصدد حفظ اندک روحیه تروریست‌ها در زبدانی است.
به اعتقاد آنان حمله رژیم صهیونیستی به بلندی‌های جولان و به شهادت رساندن تعدادی از شهروندان سوری پاسخی بزدلانه به پیروزی مقاومت در سوریه است.
این در حالی است که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نقض آتش‌بس بین سوریه و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داده که در پی نقض حریم هوایی سوریه توسط یک جنگنده رژیم صهیونیستی پدافند هوایی دمشق به سوی این جنگنده آتش گشود.
از سوی دیگر منابع دیپلماتیک تاکید کردند که گروه دوم تروریستی آموزش یافته سوری توسط آمریکا احتمالا طی هفته‌های آینده در خاک سوریه مستقر خواهند شد. با کنار هم قرار دادن این تحولات می‌توان پیش‌بینی کرد، منطقه در آینده نه چندان دور، شاهد تحولات مهمی خواهد بود.