kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

بزرگ‌ترین پایگاه دریایی آل سعود با موشک بالستیک هدف قرار گرفت

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به جنایات بی‌شمار آل سعود، این‌بار بزرگ‌ترین پایگاه نظامی دریایی عربستان که در جیزان واقع شده است را با «موشک بالستیک» هدف قرار دادند.

جنایات عربستان در یمن به ویژه حمله هولناک اخیر به تعز که اجساد قربانیان یمنی توسط تروریست‌ها مثله شدند واکنش سخت انقلابیون را به دنبال داشت. به گزارش مشرق، ارتش یمن این‌بار با شلیک موشک بالستیک، «بزرگ‌ترین پایگاه‌ دریایی» رژیم سعودی را که در شهر «جیزان» واقع شده، هدف قرار دادند. شبکه «المیادین» اعلام کرده که ارتش یمن با پرتاب این موشک بالستیک (از نوع توشکا)، پایگاه دریایی «الواجب» در  منطقه «جیزان» را هدف قرار داد. یک منبع نظامی نیز با تایید این خبر اعلام کرد واحد پدافند هوایی عربستان نتوانست جلوی این موشک را بگیرد و این موشک به هدف برخورد کرده است. از میزان تلفات و خسارات این حمله موشکی نادر خبری منتشر نشده است.
شبکه تلویزیونی المنار لبنان اما گزارش داد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله‌ای دیگر با هفت فروند موشک «گراد»، پادگان «التویله» سعودی در منطقه «ظهران» را هدف قرار داده و یک تانک را از کار انداختند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین یک دستگاه خودروی نظامی از نوع «برادلی» را با یک فروند موشک ضد تانک در منطقه نظامی «القائم» در منطقه جیزان عربستان منهدم کردند. انقلابیون یمنی پیش از این بارها پایگاه‌های سعودی را با موشک‌های زلزال و گراد هدف قرار داده‌اند.
یک حمله وحشیانه دیگر به تعز
از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی به یک محله مسکونی در استان تعز در مرکز یمن حمله کردند که در اثر آن 60 نفر شهید و 60 تن دیگر نیز زخمی شدند. سعودی‌ها همچنین با حمله هوایی به استان شمالی «عمران» یمن 13 معلم را به شهادت رساندند. در این حمله همچنین چهار کودک یمنی به شهادت رسید. در همین حال  مقام‌های آمریکایی تایید کردند که عربستان در بمباران‌های گسترده یمن از بمب‌های خوشه‌ای که از آمریکا خریداری کرده، استفاده می‌کند.
 به گزارش تسنیم، وزارت خارجه آمریکا تاکنون از پاسخ دادن به هر نوع سوالی درباره بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی مورد استفاده در حملات یمن طفره رفته است اما یک مقام پنتاگون، که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با «یو.‌اس.‌نیوز» اعلام کرده که «آمریکا می‌داند عربستان در یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.»