kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
وزیر بهداشت در دیدار با مراجع قم:

بیمارستان‌های جامع با مدیریت و کادر زنان درسراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مراجع قم از راه‌اندازی بیمارستان‌های جامعی در سراسر کشور خبر داد که ویژه بانوان بوده و مدیریت و کادر اجرایی آن را نیز زنان برعهده خواهند داشت.

دکترسیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دیروز در دیدار با مراجع در قم تاکید کرد: مدت‌ها بود که راه‌اندازی بیمارستان‌هایی که مخصوص زنان و اداره‌کنندگان آن نیز بانوان باشد برای من آرزو شده بود، ولی با تلاش‌هایی که صورت گرفته به زودی اولین بیمارستان جامع زنان در تهران راه‌اندازی و به تدریج در سایر استان‌ها نیز شاهد افتتاح اینگونه بیمارستان‌ها خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری‌ها وی دردیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از راه‌اندازی بیمارستان 2 هزار تختخوابی در قم خبر داد و گفت: شیعیان بسیاری از کشورهای میهمان در این شهر بسر می‌برند لذا باید از خدمات بهتری برخوردار باشند.هاشمی تاکید کرد: ما به دنبال حرکت برای اجرای منویات رهبری در خصوص سلامت مردم هستیم بنابراین از مجلس و دولت نیز می‌خواهیم که به سمتی حرکت کنند که مردم جز تحمل مشکلات و رنج درمان هنگام بیماری مشکلات دیگر نگرانشان نکند.
در دیدار وزیر بهداشت با آیت‌الله صافی گلپایگانی هم صحبت از ضرورت توجه جدی به بهداشت و درمان زنان پیش آمد که دکتر هاشمی تاکید کرد: در تلاش هستیم بیمارستان  جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها راه‌اندازی کنیم. وی تاکید  کرد: این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شد که از صفر تا 100 آن توسط زنان اداره خواهد شد.وی در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به توصیه‌های این مرجع تقلید توضیحات لازم درباره تلاش‌های این وزارتخانه در خصوص فراهم ‌کردن امکانات لازم برای جلوگیری از سفر بیماران صعب‌العلاج به خارج از کشور ارائه کرد.
وزیربهداشت در دیدار با مراجع همچنین از برخی انتقادات مبنی بر اینکه دولت در راستای افزایش موالید در کشور اقدامات مثبت و موثری انجام نداده است گفت: اگرچه این کار بسیار سختی است اما این سخنان که دولت اصلا کاری انجام نداده است بی‌انصافی است. چرا که ما در حد توان تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.
10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از قم وزیر بهداشت و درمان دیروز به عنوان ناطق قبل از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقشار کم‌ درآمد جامعه گفت: تاکنون 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.وی با اشاره به ساخت یک هزار و 500 خانه بهداشت در یک و نیم سال گذشته تاکید کرد: در حال حاضر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کمبود پزشک نداریم.