kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری به حمایت از محمد علان، اسیر فلسطینی

فلسطینیان ساکن کرانه‌باختری رود اردن در حمایت از اسیر فلسطینی که پس از اعتصاب غذا به کما رفته تظاهرات کردند و خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، 200 تن از فلسطینیان ساکن کرانه‌باختری روز شنبه با برپایی تظاهرات در خیابان‌ها، اعتراض خود را به وضعیت «محمد علان» که پس از 60 روز اعتصاب غذا به کما رفته است ابراز و خواستار آزادی فوری وی شدند.
محمد علان 30 ساله ساکن جنوب نابلس در کرانه باختری به دلیل اعتصاب غذای طولانی وضعیت ناگواری دارد و هر لحظه ممکن است به شهادت برسد. وی پیش از اینکه به کما برود اعلام کرده بود اعتصاب غذای خود را تا آزادی از زندان ادامه خواهد داد.
در حال حاضر بیش از 100 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل در اعتراض به شرایط بد زندان و بازداشت‌های بدون دلیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
محمد علان اکنون در بیمارستان بستری است و شرایط بسیار وخیمی دارد، این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده که وی را آزاد نخواهد کرد.
رژیم صهیونیستی تاکنون بارها بازداشت‌ اسیران فلسطینی را تمدید کرده است. تمدید این بازداشت‌ها در حالی است که در ماه مه (اردیبهشت) سال 2012 براساس توافق‌نامه امضا شده با میانجی‌گری مصر که در آن اسیران فلسطینی به اعتصاب غذا پایان دادند، رژیم صهیونیستی موافقت کرد تا به بازداشت انفرادی و بدون محاکمه اسیران فلسطینی پایان دهد اما این رژیم همچنان تعهدات خود را نقض می‌کند. پیش از این خفرعدنان، از رهبران برجسته مقاومت فلسطینی با اعتصاب غذا موفق شد صهیونیست‌ها را وادار به آزادی خود کند.
هشدار گردان‌های قدس
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اما به رژیم صهیونیستی هشدار دادند در صورت شهادت «محمد علان» توافق‌نامه آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین لغو خواهد شد.
به گزارش قدس، سخنگوی گردان‌های قدس اعلام کرد در صورت شهادت محمد علان اسیر قهرمان فلسطینی، گروه‌های مقاومت به این جنایت پاسخ قاطع خواهند داد.
از سوی دیگر اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با انتقاد از اصرار رژیم صهیونیستی بر تغذیه اجباری محمد علان گفت: تغذیه اجباری علان به شهادت وی می‌انجامد.
از دیگر اخبار فلسطین شهادت یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی است.
این نوجوان به یکی از نظامیان صهیونیست در نزدیکی نابلس با چاقو حمله کرد که بلافاصله هدف تیراندازی قرار گرفت و به شهادت رسید.