kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

راهپیمایی بزرگ مردم کره شمالی در آستانه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

در آستانه آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی به مناسبت هفتادمین سالگرد آزادسازی شبه جزیره کره از اشغال ژاپن، راهپیمایی گسترده برگزار کرد.

این راهپیمایی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره  در حالی برگزار شد که سربازان کره جنوبی و آمریکا در چند صد متری این راهپیمایی به تماشا ایستاده بودند. اگرچه این راهپیمایی در بزرگداشت آزادی شبه جزیره کره از اشغالگری ژاپن صورت گرفت اما پس از آن برگزار شد که دولت پیونگ یانگ اعلام کرد، سئول با انجام تبلیغات ضد کره شمالی در سراسر مرز بین دو کشور به دنبال جنگ است.
به گزارش ایسنا، در جریان این راهپیمایی هیچ اتفاقی  رخ نداد اما پیونگ یانگ تهدید کرد که به بلندگوهای کره جنوبی در منطقه مرزی که به اشاعه تبلیغات ضد کره شمالی می‌پردازند، حمله می‌کند. این اقدام سئول در پی وارد کردن اتهام به کره شمالی در کاشت مین در ناحیه مرزی و مجروح شدن دو سرباز کره جنوبی صورت گرفت. ارتش کره شمالی اعلام کرده که این تبلیغات اعلام جنگ است و اگر سئول این اقدامات را سریعا متوقف نکند، با عواقب آن رو به رو خواهد شد.
برگزاری این راهپیمایی در حالی است که رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه (امروز) به مدت دو هفته در مقیاسی گسترده آغاز می‌شود. گفته می‌شود ده‌ها هزار نظامی از دو کشور در این رزمایش که در واقع شبیه‌سازی تهاجم احتمالی کره شمالی بر ضد کره جنوبی است، شرکت خواهند کرد. پیونگ یانگ تهدید کرده رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی باید هر چه زودتر لغو شود، در غیر این صورت به واشنگتن حمله می‌کند.