kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

آغاز درگیری‌ها در فوعه و کفریا پس از نقض آتش‌بس از سوی تکفیری‌ها

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها آتش‌بس با نیروهای سوری در شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» و منطقه زبدانی را نقض کردند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که پس از گذشت مدت کوتاهی از آتش‌بس میان تروریست‌ها و نیروهای سوری در شهرک‌های فوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال غربی سوریه و همچنین منطقه زبدانی، تروریست‌ها آتش‌بس را نقض کردند.
در همین رابطه شبکه الجزیره اعلام کرد که مذاکرات میان دولت سوریه، نیروهای حزب‌الله با گروه‌های مخالف سوری برای تمدید آتش‌بس در مناطق مذکور با شکست مواجه شده است.
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، بزرگترین مورد اختلافی این است که دولت سوریه خواستار خروج تروریست‌ها از این مناطق است که تکفیری‌ها این شرط را نمی‌پذیرند.
منابع خبری اعلام کرده بودند که قرار است یک آتش‌بس 48 ساعته میان تروریست‌ها و نیروهای سوری در منطقه زبدانی و شهرک‌های فوعه و کفریا برقرار شود که با نقض آتش‌بس، درگیری‌ها دوباره آغاز شد.
در عین حال منابع نظامی نیز اعلام کردند که ارتش سوریه خسارات و تلفات زیادی به تروریست‌های تکفیری در حومه شمالی لاذقیه وارد کرده است.
به گفته این منابع در عملیات ارتش سوریه علیه مواضع این افراد، تجهیزات و تسلیحات آنها نیز منهدم شد.
طی روزهای اخیر ضربات کوبنده‌ای از سوی ارتش و رزمندگان مقاومت به تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه وارد شده است، به نحوی که صدها نفر از تروریست‌ها خود را تسلیم نیروهای سوری کرده و سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند.
برخی منابع اعلام کردند که عده‌ای از تروریست‌ها نیز با ابراز پشیمانی اعلام کردند که آماده پیوستن به نیروهای داوطلب مردمی هستند.