kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

احمد الأسیر، معروف به شیخ فتنه در لبنان به دام افتاد

احمد الاسیر ملقب به شیخ فتنه سرکرده تکفیری‌های لبنان از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.

تلویزیون «ان‌بی‌سی» لبنان اعلام کرد، نیروهای امنیتی لبنان احمد الاسیر ملقب به شیخ فتنه را در حین گریختن از کشور دستگیر کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از رسانه‌های لبنانی، احمد الاسیر در فرودگاه بین‌المللی بیروت دستگیر شده است.
الاسیر امام جماعت سابق یکی از مساجد اهل تسنن شهر صیدا بود که از دو سال پیش به دلیل ایجاد فتنه و آشوب و تحریک اهل سنت از سوی دستگاه قضایی لبنان مورد تعقیب بود.
این شیخ سلفی و تندرو از سوی عربستان و غرب به شدت مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار داشت و علیه نیروهای ارتش لبنان اقدامات مسلحانه انجام می‌داد اما طبق برخی گزارش‌ها، نیروهای حزب‌الله، فتنه وی را در نطفه خاموش و وی را فراری دادند.
وی قبل از آشوب در لبنان در جهان اسلام و حتی در بین طایفه اهل سنت چهره ناشناخته‌ای بود تا اینکه با حمایت عربستان شروع به ایجاد فتنه و آشوب و اختلاف میان شیعیان و اهل سنت کرد. مواضع تند وی علیه حزب‌الله و شخص سیدحسن نصرالله شکی باقی نگذاشت که شیخ فتنه مزدور سعودی‌هاست.
این شیخ سلفی ادعا می‌کرد که اهل سنت در لبنان سرکوب می‌شوند و از همین مسئله برای ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها و تحریک اهل سنت استفاده می‌کرد.
وی از سوی نیروهای ارتش و عوامل امنیتی مورد تعقیب بود که سرانجام روز جمعه دستگیر شد. پیش از این خبر رسیده بود که الاسیر طی یک درگیری و حین فرار مجروح شده است.