kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کارشناسان درباره افشاگری مایکل لدین:

درخواست سران فتنه برای تحریم کشورمان خیانت آنان را آشکارتر کرد

کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی با اشاره به افشاگری اخیر مایکل‌لدین مبنی بر درخواست فتنه گران از آمریکا برای تحریم بیشتر ایران تاکید کردند این افشاگری خیانت سران فتنه را آشکارتر کرد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به اعترافات اخیر مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد :‌ درخواست سران فتنه برای تحریم بیشتر ایران خیانت آنان را به ملت ایران آشکارتر کرد.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی همیشه بدنبال یک جنگ روانی هستند تا بتوانند افکار عمومی دنیا را برای فشار بیشتر به ایران به دست گیرند تا بتوانند به اهداف خود برسند.
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این درحالی است که ایران نه تنها به دنبال بمب اتم نیست، بلکه طبق حکم مقام معظم رهبری سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب اتم به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.
کوثری با بیان اینکه خیانت سران فتنه به ملت با پیشنهاد تحریم بیشتر ایران به آمریکا آشکارتر شده است، گفت: طبق اعتراف مایکل‌لدین درخصوص نامه سران فتنه به آمریکا، این فتنه‌گران با این ادعا که ایران به دنبال بمب اتم است از آمریکا خواستند تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه باید به این مسائل ورود کنند و با افرادی که چنین مطالبی را به دشمن انتقال می‌دادند، برخورد قانونی کنند.
جرمی بر جرائم سران فتنه اضافه شد
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز  با اشاره به افشاگری «مایکل لدین» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر درخواست سران فتنه از دولت اوباما اظهار داشت: انتشار این نامه بیانگر این است که  جریان فتنه 88 یک اعتراض داخلی و خودجوش به انتخابات از سوی موسوی نبوده است.
وی افزود: اگر این اظهاراتی که از قول آن مقام آمریکایی بیان شده درست باشد به جرائم سران فتنه اضافه خواهد شد.
وی افزود: اینکه ایران و نظام اسلامی به دنبال تولید بمب اتم بوده دروغ و اتهام بزرگی است که آنهایی که چنین گزارشی را به اربابان خودشان دادند علاوه بر اینکه به عنوان خائن به نظام تلقی می‌شوند دروغگویی آنها هم یک مجازات جداگانه دارند.
حبیبی همچنین در گفت و گو با تسنیم با اشاره به لزوم برائت اصلاح‌طلبان از سران فتنه و افرادی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند، گفت: تردیدی در ارتباط ولو مستقیم و غیرمستقیم برخی از عوامل اصلی فتنه در ایران با آمریکا وجود ندارد.
اعترافات «لدین»
 بغض دشمن به ولایت‌ فقیه را نشان داد
علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نیز با اشاره به نامه سران فتنه به آمریکا برای تحریم‌ ملت ایران، گفت: سران فتنه نشان دادند برای رسیدن به قدرت از هیچ اقدامی حتی تحریم‌ شدن ملت ایران دریغ نمی‌کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی این اعترافات را نشان‌دهنده بغض دشمنان به ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: این اسناد نشان می‌دهد که دشمن تا چه حد نسبت به ولایت فقیه بغض دارد. اینان تلاش کردند در فتنه 88 در خصوص رهبری نظام بدل تراشی کنند که موفق نشدند.
عامل خارجی بودن
سران فتنه اثبات شد
نایب‌رئیس جبهه پیروان نیز با بیان اینکه اعترافات مایکل لدین بیش از پیش مرعوب بودن و عامل خارجی بودنِ لایه‌های اصلاحات در قضیه فتنه را به اثبات می‌رساند، گفت: این مسئله ادعای کسانی که می‌‌گویند فتنه صرفا یک اعتراض داخلی بوده را زیر سوال می‌برد.
محسن کوهکن ادامه داد: هر چه این مدارک و شواهد بیشتر منتشر شود به کسانی که به دنبال حقایق هستند کمک می‌کند که بدانند واقعیت فتنه 88 چه بوده است و متوجه شوند که چقدر سران فتنه عالماً و عامداً در زمین دشمن بازی کرده‌اند.
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت و گو با فارس گفت : اظهارات اخیر مایکل لدین شاید اطلاعات جدیدی ارائه نکند اما تحلیل‌ کارشناسان داخلی درباره وابستگی فتنه را به فکت‌های اطلاعاتی مستند می‌کند و از ارتباط مستقیم سران فتنه با آمریکا پرده برمی‌دارد.
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این زمینه گفت: برای اثبات آمریکایی و صهیونیستی بودن ماهیت فتنه 88 نیازی به اظهارات مایکل لدین نداریم اما اینکه فتنه‌گران هنوز مشی فتنه را ادامه می‌دهند ناشی از وابستگی فکری آنها به استکبار است.
مایکل لدین چه چیزی را افشا کرد ؟!
گفتنی است «مایکل لدین» از حامیان کودتای مخملی و مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا و عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا و «دیک چنی» معاون جرج بوش در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشته است: سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است.
لدین افزوده است: دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه (میر حسین) موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد.
وی در ادامه نوشته است: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام را به رهبران سبزها منتقل کند: «سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات این‌هاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ این پیام در یک یادداشت 8 صفحه‌ای در تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 88) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند، و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند.
در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند!
لدین در مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند. (موضوعی که نشان می‌دهد فتنه‌گران دلواپس بوده‌اند که با توافق هسته‌ای، حمایت واشنگتن از آنها کاهش یابد.)
در بخش‌هایی از این نامه که در 9 آذر فرستاده شده، به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای 16 آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است. نویسندگان نامه همچنین ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی و استیلا بر خاورمیانه متهم می‌کنند.
گفتنی است دقیقاً پس از فتنه 88 بود که آمریکایی‌ها در عرصه تقابل اقتصادی شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران وضع کردند. تصویب قطعنامه تحریمی 1929 در شورای امنیت که خود پایه‌گذار تحریم‌های بعدی شد، حاصل این پروژه بود.