kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
افخم در واکنش به اظهارات اخیر اوباما:

رئیس‌جمهور آمریکا واقعیت جامعه ایران را نادیده گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و اظهارات وی درباره تغییر در سیاست و گذار در ایران، ضمن تکراری خواندن آن گفت: رئیس جمهور آمریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های قریب به چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است.
مرضیه افخم افزود: اقتدار و جایگاه ایران نه‌ تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است، بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه‌ طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت‌‌های مظلوم از علل مهم آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد ادعای انزوای ایران گفت: از دیدگاه ما و بسیاری از ملت‌های آزاد جهان، این رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند که در جامعه بین‌المللی منزوی و مطرودند و آن چه نیازمند تغییر و تحول است سیاست و نظام اداره ایالات متحده آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: آمریکا مدت‌هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم آمریکا، بانی و حامی جنگ‌ افروزی، نا امنی و بی‌ ثباتی در منطقه ما بوده است. حمایت همه‌ جانبه از رژیمی که متهم به نقض فاحش حقوق فلسطینیان و جنایات جنگی است که کشتار کودکان بی‌دفاع فلسطینی از تلخ‌ترین خاطرات ملت‌های منطقه است، از معدود مواردی است که به نزول اعتبار و نفوذ آمریکا در این منطقه انجامیده و بی‌تفاوتی آمریکا درقبال ریشه‌های بی‌اعتباری تدریجی خود موضوع بحث و بررسی اندیشمندان است.
افخم افزود: اگر مقامات آمریکایی در میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت‌های جهان به‌ویژه در جهان اسلام درنگی واقع‌بینانه داشته باشند، از فرصت‌های نادر موجود برای بازنگری در چندین دهه سیاست اشتباه بر پایه جنگ‌افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می‌کنند.