kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

هشدار هم پیمانان به اسرائیل درباره قدرت جنگی حزب‌الله(خبر ویژه)

توان رزمی و زرادخانه قدرتمند حزب‌الله، مقامات ارشد نظامی و تحلیل‌گران رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

به گزارش العالم ژنرال «یعقوب عمیدرور» رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی و از نزدیکترین افراد به بنیامین نتانیاهو گفت: «در صورت درگیری اسرائیل با حزب‌الله لبنان تأسیسات حیاتی اسرائیل روزانه هدف صدها فروند موشک «اسکاد»، «فاتح 110» و «زلزال 3» قرارخواهد گرفت.»
وی افزود: «حزب‌الله دارای موشک‌های ضدهواپیمای کپی‌برداری شده از موشک‌های «سام 7» است و همچنین پس از دریافت موشک‌های بسیار پیشرفته دریایی «یاخونت»، توانمندی دریایی‌اش بسیار افزایش یافته و قادر به هدف قرار دادن نیروی دریایی اسرائیل است».
عمیدرور ادامه داد: «حزب‌الله موشک‌های دریایی ایرانی از انواع «قادر»، «نور»، «نصر» و «محراب» و قایق‌های تندروی هجومی را داراست و همچنین دارای موشک «سی 802» است که در جنگ ژوئیه 2006 میلادی به وسیله آن ناوچه «احی ایلات» را هدف قرار داد».
وی تصریح کرد: «بزرگترین دغدغه سازمان موساد، توانمندی گروه‌های ویژه حزب‌الله برای اجرای عملیات کماندویی است».
در همین حال، «الون بین دیوید» تحلیلگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «دستگاه‌های اطلاعاتی هم پیمان تل‌آویو نسبت به توانمندی حزب‌الله، زرادخانه موشکی عظیم و پهپادهای آن هشدار می‌دهند که هم اکنون عامل بسیار سرنوشت‌سازی در نبردهای سوریه به شمار می‌رود».
بن دیوید افزود: «این هواپیماها برای سران تل‌آویو در جنگ آتی بسیار غافلگیرکننده است و نقشی مهم در آسمان ایفا خواهد نمود».