kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

خانواده سینماگر شهید تجلیل شد(اخبار ادبی و هنری)

خانواده شهید مهدی اکبری زادگان سینماگر شهید از سوی انجمن اسلامی سینماگران دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، مدیر امور فرهنگی انجمن سینمایی دفاع مقدس عصر روز پنجشنبه در مسجد الزهرا (ع) زینبیه اصفهان با اهدای لوح تقدیر این انجمن از مقام شامخ این شهید تجلیل کرد.
در لوح تقدیر از خانواده شهید مهدی اکبری زادگان آمده است: استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری زنان و مردانی است که همواره عزم و اراده آنان موجب عزت و عظمت نام پرشکوه ایران زمین بوده است.
این متن که به امضای مدیر عامل انجمن سینماگران دفاع مقدس است، می‌افزاید: هنرمندان شهیدی چون مهدی اکبری زادگان درفش غیرت و آزادگی را پیشاپیش غافله همت و اراده این ملت به سرپنجه خرد و هنر برافراشته‌اند تا جوهره ایمان و حماسه آنان را به نسل امروز و فردا برسانند.
گفتنی است، شهید مهدی اکبری زادگان جانباز 70 درصد شیمیایی و قطع عضو که به عنوان مدیر تولید سینما و مشاور نظامی در ساخت فیلم‌های سینمایی نیز فعالیت داشت، شب 13 مرداد در بیمارستان شهید غرضی اصفهان به شهادت رسید.پیکر این شهید بنا بر وصیت او و تصمیم خانواده اش 15 مرداد به آبادان فرستاده شد و 18 مرداد پس از تشییع مردم این شهر در گلزار شهدای آبادان آرمید. مهدی اکبری زادگان مدیر تولید سینمای ایران به عنوان مشاور نظامی در ساخت فیلم‌های «نیمه گمشده»، «دکل» و «شب واقعه» فعالیت داشته و در ساخت فیلم «ملکه» به عنوان مدیر تولید در کنار محمد علی باشه‌آهنگر بوده است.