kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

دولت با 3 روش اجرای سیاست‌های اصل 44 را تخریب می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دولت با سه روش اجرای سیاست‌های اصل 44 را تخریب می‌کند.

بیت‌اله ستاریان در گفت‌‌وگو با فارس درباره عملکرد دولت در دو سال اخیر اظهار کرد: متاسفانه هر گروهی در آغاز به کار خود به شدت شعار عمل به سیاست‌های اصل 44 را می‌‌دهد اما وقتی زمام  امور را به دست می‌گیرد از منابعی چون نفت و گاز بهره‌مند می‌شود.
وی ادامه داد: این دولت بعد از روی کار آمدن از سه روش اجرای سیاست‌های اصل 44 را تخریب می‌کند که اول بد اجرا کردن، دوم تحلیل‌های بد دادن و سوم تخریب برای اجرا نکردن و کوتاهی کردن در اجرای اصل 44 قانون اساسی است.
این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا در پسا تحریم بازنگری در اجرای اصل 44 از سوی دولت ضروری به نظر می‌رسد گفت: وقتی اراده اصیلی بر خصوصی‌سازی از سوی دولت نیست اجرای اصل 44 خیلی سخت است، چرا که وقتی دولت حاضر نیست منابعی که از آن استفاده می‌کند و تمام نواقص خود را پشت آن پنهان می‌کند را از دست بدهد این منابع را به سختی می‌توان از دولت پس گرفت.
ستاریان اضافه کرد: پس این تفکر خصوصی‌سازی در جامعه غلط است چرا که به محض اینکه خصوصی‌سازی اجرا می‌شود خود ارکان بخش‌های مختلف شروع به جو سازی‌های نادرست کرده و بستر را برای خصوصی‌سازی نامساعد می‌کنند.
وی درباره تیم اقتصادی دولت گفت: تیم اقتصادی دولت دچار روزمرگی  شده است و نمی‌تواند برنامه‌ریزی درستی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مسکن انجام دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه فساد و رانت از عوارض اقتصاد دولتی است خاطرنشان کرد: ایران بزرگترین و ضعیف‌ترین بخش خصوصی منطقه را دارد چرا که تولید بهترین کالاهای کشور در انحصار دولت است.