kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

سهام پتروشیمی‌ها باید به مردم واگذار شود نه شبه دولتی‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی اهداف اصل 44 قانون اساسی به وضوح می‌توان به این نتیجه رسید که مردم باید به جای شرکت‌های شبه دولتی سهامدار پتروشیمی‌ها باشند.

به گزارش شانا، موید حسینی صدر اظهار داشت: واگذاری سهام مجتمع‌ها و کارخانجات فعال تولیدی به مردم طبق اصل 44 قانون اساسی و به نفع اقتصاد ملی است.
وی افزود: در فرآیند واگذاری سهام پتروشیمی‌ها در سال‌های گذشته متاسفانه شاهد مواردی بودیم که به اصل اهداف خصوصی‌سازی در این صنعت آسیب می‌زد، از جمله واگذاری سهام کمتر از ارزش واقعی آن و واگذاری سهام به شرکت‌های شبه دولتی که تخصصی در صنعت پتروشیمی ندارند.
حسینی صدر تصریح کرد: در واقع چه بهتر بود سهام مجتمع‌های پتروشیمی به جای واگذاری به شرکت‌های غیرمتخصص شبه دولتی، در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی که متخصص در اداره این صنعت است باقی می‌ماند تا شرایط واگذاری سهام به بخش خصوصی واقعی فراهم می‌شد.
وی ادامه داد: با بررسی اهداف اصل 44 قانون اساسی به وضوح می‌توان به این نتیجه رسید که مردم باید به جای شرکت‌های شبه دولتی سهامدار پتروشیمی‌ها باشند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم اذعان داشت: صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پربازده برای سرمایه‌گذاران و همچنین اقتصاد ملی است که در صورت موفقیت در جذب سرمایه‌های مردمی می‌تواند زمینه‌های کاهش نقدینگی در جامعه را فراهم کرده و به تبع آن حرکت بیش از پیش از رکود به سمت رونق را در اقتصاد ملی به دنبال داشته باشد.