kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
از درخشش تیم های اصفهانی تا عملکرد ضعیف سرخابی‌های پایتخت در هفته سوم لیگ برتر

استقلال باخت، پرسپولیس قعرنشین شد!

شکست خانگی استقلال ، قعرنشینی پرسپولیس و بردهای باارزش تیم های اصفهانی مهمترین اتفاقات هفته سوم لیگ برتر بود.
سرویس ورزشی-

پرونده هفته سوم رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری چهار دیدار بسته شد. در یکی از بازی های دیروز و در تبریز تیم تراکتورسازی با تساوی یک - یک برابر راه آهن متوقف شد. در این دیدار ابتدا سروش رفیعی در دقیقه 22 تراکتورسازی را پیش انداخت اما این نتیجه تا پایان تداوم نداشت و راه‌آهنی‌ها موفق شدند گل تساوی را توسط امیر نصرآزادانی در دقیقه 88 به ثمر رسانند. این دیدار برخلاف انتظار با استقبال بسیار کم تماشاگران تبریزی در ورزشگاه خانگی همراه بود.
در اهواز تیم استقلال خوزستان دست به کار بزرگی زد و موفق شد همشهری اش فولاد را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. در این دیدار حسن بیت سعید در دقیقه 54 برای استقلال خوزستان گلزنی کرد، بازیکنی که دوگل تیمش درهفته گذشته مقابل پرسپولیس تهران را نیز به ثمر رسانده بود. فرشاد جان فزا نیز موفق شد گل دوم استقلالی‌ها را به ثمر برساند.
سایپا هم این هفته برابر پدیده با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. دو گل غلامرضا رضایی( دقایق 13 و 67) برابر تک گل پدیده (دقیقه 82 و گل به خودی بازیکنان سایپا) کافی بود تا شاگردان مجید جلالی یک پیروزی باارزش را بدست آورند.
اما در مهمترین بازی دیروز استقلال پس از کسب دو پیروزی در لیگ، برابر ذوب آهن متحمل شکست خانگی شد. در نیمه نخست این دیدار آبی‌های پایتخت کاملا بر بازی سوار بودند و ذوب‌آهنی‌ها بیشتر چشم به ضد حملات دوخته بودند. نخستین فرصت جدی این دیدار را استقلالی‌ها توسط خسرو حیدری در دقیقه هشتم به دست آورد. حرکت انفرادی او پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن با جا گذاشتن دو بازیکن همراه بود و شوت او را مظاهری به خوبی دفع کرد. در ادامه استقلال صاحب چند فرصت خوب گلزنی دیگر هم شد ولی از آنها استفاده نکرد تا بازی در نیمه اول با تساوی صفر - صفر به پایان برسد.
در نیمه دوم جریان بازی به کلی تغییر کرد و این تیم ذوب آهن بود که مسلط بر توپ و میدان شد. اشتباه قدیمی استقلال در بازی با دو هافبک دفاعی ، سرانجام در این دیدار برای آبی پوشان دردسرساز شد تا آنها برابر ذوب آهن با دو گل مغلوب شوند. گل های شاگردان گل محمدی را در این بازی احسان پهلوان( 63) و مرتضی تبریزی(85) به ثمر رساندند. جدا از اشتباهات مظلومی در چینش این تیم، تعویض های استقلال نیز در این بازی به شدت ضعیف بود؛ از بازی کردن کرار گرفته تا خالی کردن سمت راست خط دفاعی با بیرون کشیدن احسان خرسندی، همه و همه اشتباهات کادرفنی استقلال در این بازی بود. لازم به یادآوری است ذوب آهن در نیمه دوم این بازی می توانست بیشتر از دو گل به استقلال بزند اما خوش شانسی و عملکرد خوب رحمتی روی برخی از صحنه ها مانع از سنگین تر شدن شکست استقلال شد.
شکست سنگین پرسپولیس در اصفهان
در روز نخست رقابت های این هفته، تیم ملوان موفق شد با دو گل استقلال اهواز را شکست دهد. در دقیقه 16 مازیار زارع گل اول ملوانی‌ها را به ثمر رساند و در دقیقه 46 فرزاد حاتمی برای بار دوم دروازه استقلال اهواز را باز کرد. این اولین بازی ملوان بود که حمید استیلی را به عنوان مربی روی نیمکت خود داشت. در مشهد تیم بازی سیاه جامگان و نفت تهران با برتری تیم میزبان به پایان رسید. تک گل سیاه‌جامگان روی اشتباه بیرانوند و توسط حسین زامهران در دقیقه 33 به ثمر رسید. در قم جدال تیم های صبا و گسترش فولاد تبریز با تساوی یک - یک به پایان رسید. دراین بازی مرتضی اسدی در دقیقه 7 به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد و در ادامه شهرام گودرزی روی ضربه پنالتی گل مساوی را برای گسترش فولاد به ثمر رساند.
اما در حساس ترین بازی روز پنجشنبه تیم سپاهان موفق شد در اصفهان با نتیجه چهار بر دو پرسپولیس را شکست دهد. برای سپاهان در این دیدار احسان حاج صفی (10)، مایکل اومانا (39، گل به خودی) ، هادی عقیلی (پنالتی، دقیقه 56) و محمدرضا خلعتبری(81) و گل های پرسپولیس را نیز مهدی طارمی (13) و امید عالیشاه ( 34) به ثمر رساندند. در این دیدار مهم، پرسپولیس بازی را در نیمه اول کاملا متفاوت پیش برد و در نیمه دوم اما یک حریف دست و پا بسته بود که البته اشتباهات بازیکنان خودی در نقش بستن این نتیجه تاثیر زیادی داشت. حسین فرکی سرمربی سپاهان که تیمش در نیمه اول به تساوی دو - دو رضایت داده بود، در نیمه دوم دل به اشتباهات بازیکنان پرسپولیس بست و استفاده اش را نیز برد. مهرداد کفشگری در ابتدا یک پنالتی تقدیم سپاهانی کرد تا این توپ تبدیل به گل سوم سپاهان شود. اما این پایان کار نبود، در 10 دقیقه پایانی بازی، خلعتبری بار دیگر از اشتباه بازیکن پرسپولیس اسفاده کرد و گل چهارم سپاهان را به ثمر برساند تا برانکو و پرسپولیس در پایان هفته سوم همچنان از رسیدن به پیروزی محروم باشند.