kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

چند طرح مخابراتی و ارتباطی در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند طرح مخابراتی در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

محمود واعظی در سفر به خراسان شمالی چند طرح مخابراتی و ارتباطی، شامل افتتاح پهنای باند اینترنتی 14 گیگابیت مخابراتی، دکل‌های بی‌تی‌اس تلفن همراه و بهره‌برداری از نسل‌های 3 و 4 و همچنین ساختمان اداره کل ارتباطات و  زیرساخت این استان را افتتاح کرد.
وی در این مراسم گفت: تعرفه اینترنت در کشور به دلیل رقابتی شدن کارکرد اپراتورها افزایش نخواهد یافت و سقف تعرفه‌ها برای اپراتورها مشخص شده و آنها در شرایط فعلی 10 برابر زیر تعرفه کار می‌کنند. واعظی افزود: اپراتورها باید در حوزه تلفن ثابت و همراه به دنبال کاهش تعرفه‌های خود باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت از حوزه تصدی‌گری خارج شده و راه را برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه فضای مجازی باز می‌کند.
واعظی خاطرنشان کرد: ما برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه آی‌سی‌تی در سطح کشور، یک هزار و 200 میلیارد ریال بودجه از محل وجوه اداره شده پیش‌بینی کردیم که تاکنون 82 شرکت دانش‌بنیان و فعال حوزه‌ آی‌سی‌تی از این تسهیلات به میزان 300 میلیارد ریال برخوردار شدند که در مرحله جدید نیز 300 شرکت برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند. و در این حوزه به هر میزانی که دولت سرمایه‌گذاری داشته باشد بخش خصوصی باید 3 تا 4 برابر بیشتر از آن سرمایه‌گذاری کند. وی گفت: تا پایان سال جاری 25 هزار روستا به شبکه اینترنت پرسرعت ای‌دی‌سی ال متصل می‌شود و هم اکنون 8 هزار روستای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت متصل است و تا 2 سال آینده تمام روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.